Așa arată cel mai lung pod din lume, conceput să reziste la un cutremur de magnitudine 8

Ultima actualizare:

Cel mai lung pod feroviar din lume traversează peste 164 km între două dintre cele mai mari orașe chineze, reducând drastic timpul de călătorie. Construit pe terenuri cu râuri și câmpuri de orez, podul Danyang-Kunshan combină tehnologia modernă cu peisaje spectaculoase. Călătorii pot acum străbate distanța în doar două ore, comparativ cu aproape cinci ore înainte.

Cel mai lung pod din lume: podul Danyang-Kunshan, China
Cel mai lung pod din lume: podul Danyang-Kunshan, China

Planul inițial al unei căi ferate s-a dovedit mult mai costisitor, așa că chinezii au decis ridicarea acestui pod, care azi, nu numai că este cel mai lung din lume, dar este și foarte spectaculos.

Designul și construcția unui viaduct record

Podul Danyang-Kunshan, lung de 164 km, a fost proiectat și construit de China Road and Bridge Corporation, filială a companiei guvernamentale China Communications Construction Company.

Alegerea unui pod în locul unei linii feroviare convenționale a redus costurile și suprafața de teren necesară: doar 27 de acri pentru pod, față de 70 pentru o linie la sol.

Relieful, format din sol moale și teren umed, a impus construirea unui viaduct segmentat, susținut de arce și piloni, cu cabluri diagonale flexibile pentru rezistență. Podul poate suporta cutremure de magnitudine 8, taifunuri și impacturi ale navelor de până la 300.000 de tone, detaliază Britannica.

Construcția a început în 2006 și s-a finalizat în 2011, la un cost de 8,5 miliarde de dolari, ceea ce înseamnă aproximativ 31 milioane dolari pe kilometru. Pe majoritatea traseului, viaductul urmează cursul fluviului Yangtze, iar pe o porțiune de peste 8 km traversează lacul Yangcheng.

Timp redus și priveliști spectaculoase

Înainte de pod, călătoria între Ningbo și Jiaxing dura mai bine de patru ore și jumătate.

Podul este împărțit în două secțiuni principale: secțiunea Danyang, care are 52,4 km lungime, și secțiunea Kunshan, care măsoară 112,4 km.

O porțiune a podului traversează apă deschisă peste lacul Yangcheng; această secțiune, lungă de 9 km, a necesitat 2.000 de piloni pentru a susține podul deasupra apei.

Deși podul are o înălțime medie de aproximativ 30 de metri, în anumite sectoare dispune de o înălțime maximă de 150 de metri pentru a permite trecerea navelor militare pe dedesubt.

Construcția a început pe 18 aprilie 2006 și s-a finalizat pe 15 noiembrie 2010, fiind inaugurat pe 30 iunie 2011.

Costul construcției a fost de 8,5 miliarde de dolari și au lucrat aproximativ 10.000 de persoane la realizarea podului.

Forma curbată a podului urmează traiectoria naturală a râului, conferindu-i un aspect inedit și elegant.

Datorită dimensiunilor sale și statutului de construcție record, podul a devenit o atracție turistică în sine, contribuind și mai mult la dezvoltarea economică a zonei.



Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
image png
image png
image png
1 numerologie jpg jpeg
Boli cardiace - inimă FOTO shutterstock
Mirosuri neplacute Asa poti avea o casa parfumata si primitoare  Sursa foto shutterstock 1892880535 jpg
radha bivol apa record jpg
intarzieri trenuri 696x522 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net