Bicicleta asta poate atinge 225 km/h! Cine a construit-o și în câte ore a fost gata
Greg Mitchell, un inginer britanic, a petrecut aproape 750 de ore transformând o motocicletă Yamaha R6 veche şi câteva sute de kilograme de oţel într-o bicicletă cu roată mare, devenită cea mai rapidă din lume, atingând o viteză de 225 km/h. El şi-a botezat creaţia SuperFarthing. Populară în anii 1870 şi 1880, bicicleta cu roată mare este un simbol al epocii victoriene târzii şi un precursor al bicicletei moderne.

Denumirea engleză a acestei biciclete, „penny-farthing”, face referire la dimensiunea roţilor, asemănătoare cu raportul dintre moneda britanică penny, considerabil mai mare decât farthing-ul – o monedă de valoare mică utilizată în Marea Britanie până la mijlocul secolului XX.
Deşi acest model a fost la modă doar un deceniu, fiind înlocuit de bicicleta modernă, mai sigură şi mai confortabilă, designul său neobişnuit continuă să fascineze. Un exemplu este un tânăr inginer din Swindon, Anglia, care a dedicat sute de ore pentru a transforma o motocicletă de 20 de ani în cea mai rapidă bicicletă cu roată mare construită vreodată, conform Oddity Central. „Ideea mi-a venit în vis”, a declarat Greg Mitchell pentru revista Motorcycle News (MCN). „Am adormit uitându-mă la videoclipuri pe YouTube şi am visat că construiesc această bicicletă. M-am trezit şi am schiţat imediat totul. Nu ştiu să desenez, aşa că am folosit inteligenţa artificială pentru a crea un model.”

Iniţial, Mitchell plănuia să construiască SuperFarthing din aluminiu, dar şi-a dat seama că doar materia primă l-ar fi costat aproximativ 5.000 de dolari. În schimb, a decis să folosească oţelul pe care îl avea deja îngropat în curtea din spate. Apoi a început lucrul la o roată imensă de 165 de kilograme, alcătuită din 420 de piese prelucrate individual, precum şi la un braţ oscilant vertical de dimensiuni impresionante.

Inginerul englez a găsit o Yamaha R6 veche de 20 de ani, perfectă pentru proiectul său nebunesc. Bicicleta nu este omologată pentru drumurile publice în Anglia, deoarece roata sa frontală nu are cauciuc pneumatic.

































