Bulgaria are o problemă care le întrece pe ale noastre. Cel mai rapid drum între două orașe trece prin România
O postare virală din Bulgaria atrage atenția asupra unei situații neobișnuite din nordul țării. Traseul cel mai rapid între două orașe importante trece prin România. Asta nu pentru că drumurile noastre ar fi minunate, ci pentru că nu există alternative. Autostrada Hemus, promisă din 1974, e încă neterminată.

Construcția, începută în urmă cu cinci decenii, este încă în desfășurare. Situația a devenit și mai vizibilă după aderarea Bulgariei la spațiul Schengen terestru.
Bulgarii ajung de la Vidin la Ruse prin România
Un traseu între două orașe bulgare – Ruse și Vidin – a stârnit discuții ample în spațiul public după ce mai mulți șoferi au remarcat că aplicațiile de navigație recomandă o rută ocolitoare prin România.
Conform datelor, varianta românească necesită aproximativ 4 ore și 36 de minute, față de cel puțin 5 ore și 7 minute pe ruta internă, prin Plevna.
Contextul este unul clar: infrastructura de transport din nordul Bulgariei se află într-un amplu proces de modernizare.
Autostrada Hemus, care ar trebui să lege Sofia de Varna, este parțial finalizată, iar autoritățile estimează că aceasta va fi funcțională în întregime până în 2029, adică la mai bine de 55 de ani de la începerea lucrărilor.
În acest interval, șoferii aleg uneori trasee alternative, inclusiv prin România, unde rețeaua de drumuri expres oferă timpi de parcurgere mai scurți.
„De la Ruse la Vidin se trece mai repede prin România” arată o postare pe facebook care a devenit intens comentată.
„Azi am făcut acest traseu. De la Tutrakan la Vidin și înapoi, navigația ne trimite prin România, dar noi patrioții ne rupem dinții pe drumurile natale.”
„Mai este o diferență pe care mă întreb de ce nu o vede nimeni. Dacă mergi cu masina prin Romania trebuie sa fii foarte atent ca polițiștii români nu iau mită și nu iartă. Se ia permisul pentru mai multe încălcari.”
Schengen și mobilitatea transfrontalieră
Odată cu eliminarea controalelor la frontierele terestre, în urma aderării la spațiul Schengen, circulația transfrontalieră a devenit mai fluidă, iar rutele prin România au devenit o opțiune accesibilă pentru șoferii bulgari.
În unele cazuri, acestea oferă timpi de deplasare mai scurți între orașe din nordul Bulgariei, comparativ cu variantele interne.
Regiunile din nordul Bulgariei continuă să fie printre cele mai sărace din UE în ce privește PIB-ul pe cap de locuitor.
În paralel, infrastructura din România avansează într-un ritm mai alert, asigurând conexiuni mai eficiente chiar și între orașele bulgare. Astfel, se conturează un paradox: cetățenii bulgari aleg să circule pe drumuri din țara vecină în loc să se deplaseze pe trasee interne.



































