Shein deschide primele magazine fizice în Europa, nu oriunde, chiar în patria haute couture. Critici dure
Shein, gigantul chinez al modei rapide, face un pas decisiv din mediul online în lumea fizică. Compania va deschide în noiembrie primele sale magazine permanente din Europa, chiar în inima Franței. Decizia marchează o schimbare majoră în strategia sa globală, după ani de dominație în comerțul digital.

Totuși, anunțul a provocat critici dure din partea comercianților francezi și a autorităților, care acuză Shein că subminează brandurile locale și ignoră principiile sustenabilității. Federația Franceze de Prêt-à-Porter acuză Shein că „a distrus zeci de branduri franceze” și atrage atenția că piața va fi inundată cu haine „de unică folosință.”
Shein intră în retailul clasic, în ciuda controverselor
Retailerul chinez de modă rapidă Shein va deschide în noiembrie primele sale magazine fizice în Franța, în baza unui parteneriat cu Société des Grands Magasins (SGM). Este o mutare care marchează o etapă nouă pentru companie, cunoscută până acum doar pentru vânzările online și livrările directe din China.
Noile spații vor fi amplasate în centrul Parisului, în cadrul BHV, dar și în Galeries Lafayette din alte cinci orașe: Dijon, Grenoble, Reims, Limoges și Angers. Până acum, Shein a testat piața europeană doar prin magazine pop-up temporare, folosite pentru campanii de marketing.
Președintele SGM, Frédéric Merlin, susține că proiectul va atrage o clientelă tânără și diversă: „Un client ar putea cumpăra într-o zi atât un articol Shein, cât și o geantă de lux”.
Reacție dură a comercianților francezi
Parteneriatul a fost întâmpinat cu opoziție din partea grupului Galeries Lafayette, care acuză o încălcare a contractului de franciză. „Practicile acestui brand de ultra fast fashion contrazic valorile noastre”, a transmis conducerea grupului.
Critici au venit și din partea Federației Franceze de Prêt-à-Porter, care acuză Shein că, după ce „a distrus zeci de branduri franceze”, vrea acum să „inunde piața cu produse de unică folosință”.
În paralel, Parlamentul francez pregătește un proiect de lege pentru reglementarea modei rapide, ce ar putea restricționa publicitatea pentru branduri precum Shein.
Extinderea fizică vine într-un moment în care SUA și Uniunea Europeană analizează eliminarea scutirilor vamale pentru pachetele mici, avantaj de care compania a beneficiat masiv până acum.




































