Maşina de oraş se reinventeaza. Devine premium - FOTO
Audi, Citroen, Nissan si Mini dau o noua imagine despre cum ar trebuie sa arate masinile de oras, la Salonul Auto de la Geneva.
Cu siguranţă Audi A1 nu este o noutate absolută; constructorul german a încercat încă din urmă cu zece ani sa scoată pe piaţă o maşină destinata traficului urban şi în acelaşi timp luxoasă.
De ce Audi A1 tocmai acum? „Pentru ca în cele mai mari 60 de aglomerări urbane din lume trăiesc 600 de milioane de oameni, iar cifra creste continuu”, a declarat Rupert Stadler, directorul Audi. Pentru aceşti clienţi, Audi scoate pe piaţă o astfel de maşină, ce nu consumă mai mult de 5 litri la suta de kilometri şi ale cărei noxe nu depăşesc 100 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Vezi aici mai multe imagini de la Geneva
Potrivit estimărilor acestuia, segmentul maşinilor cu o lungime mai mică de patru metri (este cazul Audi A1) ar urma să se dubleze pana în 2015, pentru a ajunge sa reprezinte 20% din producţia mondiala de automobile. Cel mai probabil, creşterea se va face pe fondul scăderii interesului clienţilor pentru maşinile mari. Aceasta tendinţa de scădere a vânzărilor de SUV-uri a început în 2008, odată cu criza financiară.
Preţul de pornire al maşinii care se va lansa din toamna şi în România este de circa 16.000 de euro. Precum Mini, pe care o va concura direct, maşina celor de la Audi propune o serie de accesorii personalizate, o cutie de viteze cu şapte rapoarte şi un sistem de navigare de ultim răcnet. Şi dacă e să-l credem pe cuvânt pe Justin Timberlake, cel care a fost prezent la lansarea A1 (fiind imaginea noului model în următorii patru ani), nici sunetul nu se lasă mai prejos.
Pentru aceeaşi clienţi urbani a fost creat şi Mini Countryman (foto sus), în pofida aparentei sale de crossover. Are doar patru metri în lungime, patru locuri şi patru uşi. Iar coincidenţa este totală: aceasta este a patra generaţie de Mini. Noua apariţie propune accesorii inedite la bord, precum este un webradio (radio cu conexiune la internet).
Precum Mini, Nissan va lansa pe piaţa în câteva luni un crossover urban, Juke (foto jos). El are însă o misiune dificilă, aceea de a fi atractiv atât în Europa, cât şi în Statele Unite şi Japonia.
Cât despre Citroen, constructorul francez a prezentat la Geneva modelul DS3 (foto jos), bazat pe C3. Dealtfel, DS3 inaugurează o noua gamă premium pentru Citroen, ce va fi completata din 2011 cu un model cu propulsie hibrida diesel-electric.