5 greşeli care au dus la ciocnirea tramvaielor
Sânge, cioburi, ţipete, mâini rupte, capete sparte. Scene de groază ieri la primele ore ale dimineţii, în Pasajul subteran din zona Lujerului – Militari. În loc să ajungă la serviciu, sute de bucureşteni şi-au văzut moartea cu ochii, după ce trei tramvaie s-au ciocnit.
Imediat după producerea accidentului, oamenii legii au deschis o anchetă pentru a stabili cauzele care au dus la producerea coliziunii în lanţ din Pasajul Lujerului din Capitală. După ce au discutat cu mai mulţi vatmani de pe tramvaiele bucureştene, reporterii Click! au stabilit o listă cu 5 probleme care ar fi putut duce la producerea accidentului.
1. Vatmanii nu respectă restricţia de viteză în pasaj. Tramvaiele pot circula cu cel mult 60 km/h în oraş, însă în intersecţii şi la intrarea în pasaje subterane aceste vehicule sunt obligate să reducă viteza până la 30 km/h. La prima vedere, nici unul dintre vatmani nu a respectat această regulă.
2. Tramvaiele din Bucureşti nu sunt dotate cu staţii de emisie-recepţie. Accidentul de ieri dimineaţă a scos la iveală faptul că, deşi RATB are un dispecerat care ar trebui să preia apelurile vatmanilor, nu toate vehiculele pot lua legătura cu "baza". Singurul care avea staţie era vatmanul din al doilea tramvai.
3. Vatmanul din al doiela tramvai a greşit flagrant fiindcă nu a anunţat dispeceratul că a oprit pe calea ferată să acorde asistenţă tramvaiului din faţa lui. Conform surselor Click!, el era singurul care putea comunica cu "baza" prin sistemul de emisie al RATB.
4. Lipsa de reacţie a vatmanului din vagonul III. Victimele aflate în al treilea tramvai au confirmat bănuielile anchetatorilor potrivit cărora vatmanul nu a frânat deloc. Al treilea vehicul a intrat în plin în cel de-al doilea, provocând deraierea tramvaielor şi rănirea a zeci de călători.
5. Sistemele de frânare, depăşite. Angajaţii RATB au declarat reporterilor Click! faptul că sistemele de frânare ale tramvaielor sunt extrem de învechite.
"Un tramvai care rulează cu 40 km/h are nevoie de 80 de metri pentru a se opri, chiar dacă sunt acţionate toate cele patru sisteme de frânare. Frâna de urgenţă, patina, e inutilă, fiindcă se acţionează simultan cu clopoţelul, care consumă din energia necesară pentru a frâna", ne-a spus unul din vatmanii blocaţi pe linia 41.
Mai citeşte:
Accident în Pasajul Lujerului: Am crezut că ăsta ne este sfârşitul
Vatmanul din al treilea tramvai, vinovat?
Vatmanul care a condus cel de-al treilea tramvai a fost adus de ambulanţă la Spitalul Floreasca, cu răni la piciorul şi la mâna dreaptă. El a primit îngrijiri la Ortopedie, după care a fost preluat de o maşină de poliţie. El a fost audiat de poliţiştii de la Brigada Rutieră şi de procurorii Parchetului Sector 6.
21 martie 2011- Un tramvai scăpat de sub control a ucis un om
IAŞI. Cel mai grav incident petrecut pe şinele de tramvai din Iaşi. Şase maşini au fost spulberate de un tramvai care cobora cu viteză Dealul Copou din localitate. Un bărbat a murit, iar alte şase persoane au fost rănite.
Una dintre victime a avut nevoie de o mai multe intervenţii chirurgicale care au lăsat-o cu sechele pe viaţă. Vatmanul din "tramvaiul groazei", Cristian Dumitru Diaconu, a fost trimis în judecată la un an de la tragedie.
El a susţinut în faţa oamenilor legii că este nevinovat şi că tramvaiul a avut defecţiuni tehnice. Primul termen al procesului va fi la Judecătoria Iaşi pe 17 mai.