Afacerile de pe Litoral au «intrat la apă» în iulie
Noroc cu voucherele de vacanţă primite de bugetari şi cu rezervările făcute din timp, care nu se mai puteau anula! Doar aşa au reuşit hotelierii de pe Litoral să obţină un grad de ocupare de 75-80% în iulie, în condiţiile în care vremea nu a ţinut deloc cu turiştii.
Deşi luna iulie a fost capricioasă din punct de vedere meteorologic, hotelierii susţin că gradul de ocupare la mare a fost în jur de 75-80% dintre cele 120.000 de locuri de cazare înregistrate oficial. Specialiştii citaţi de adevarul.ro spun că voucherele de vacanţă primite de bugetari şi rezervările timpurii au salvat prima jumătate a sezonului estival pe litoralul românesc.
11 milioane de vouchere, în iulie
„Am avut vânzări multe pe zona de early booking. Hotelierii au înţeles să-şi scoată camerele la vânzare încă din octombrie sau noiembrie 2017. Ne-au mai salvat pe ultima sută de metri şi voucherele de vacanţă. Acestea revigorează turismul românesc şi asta este foarte bine. Oricine are dreptul să vină la mare. Toate staţiunile au de câştigat”, a declarat, pentru adevarul.ro, Nicolae Bucovală, preşedinte al Asociaţiei Patronale Mamaia.
Aurelian Marin, directorul unei agenţiei de turism, susţine că gradul de ocupare pe litoral în luna iulie 2018 a ajuns chiar la 85%. „În ceea ce priveşte hotelurile nu sunt perturbări prea mari pentru că majoritatea rezervărilor sunt făcute din timp. Dacă nu erau aceste rezervări din timp făcute, probabil că oamenii pe ultima sută de metri nu ar mai fi fost tentaţi să vină”. Conform Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), în iunie 2018 au fost emise peste 11 milioane de vouchere de vacanţă, care valorează peste 125 de milioane de euro.
Comercianţii au încasări mai mici cu 20%
Dacă hotelierii nu se plâng de o scădere a numărului de turişti cazaţi în iulie 2018, faţă de iulie 2017, în schimb cei care oferă diferite servicii pe plajă sau în alimentaţie spun că se vede o scădere faţă de anul trecut. Marius este proprietarul unei terase situate în Mamaia, al unui fast-food şi a închiriat o porţiune de plajă unde are peste 200 de şezlonguri. El consideră că nu doar vremea capricioasă a dus la o scădere a încasărilor în domeniul său de activitate, ci şi o slabă promovare a staţiunii Mamaia. „Sunt încasările mai mici cu 20-25% faţă de anul trecut. Părerea mea este că aşa va fi tot timpul de acum în Mamaia pentru că nu se mai promovează această staţiune. Când era Mazăre primar, ne promova şi ne mergea mai bine la toţi. Mulţi veneau pentru distracţie, pentru acele show-uri”, spune Marius pentru adevarul.ro.
«Sperăm ca în august să ne revenim»
Furnizorii de servicii de pe plajă au speranţe mari pentru luna august. „Mereu ne-am bazat pe luna august. Sezonul începe pentru noi pe 20 iulie şi se termină pe 20 august”, spune Marius.