Ai VW Diesel cu motor Euro 5? Cum afli că poluează excesiv
Posesorii de autoturisme Diesel Euro 5 din gama Volkswagen, Seat, Audi și Skoda pot afla acum dacă mașinile lor sunt pe lista celor dotate cu softul care păcălește normele de poluare. Constructorul german Volkswagen a pus la dispoziția clienților din întreaga lume o aplicație pe site-ul propriu care depistează fiecare model cu probleme, doar prin introducerea seriei de șasiu în sistem.
În așteptarea unor măsuri concrete de despăgubire a statului și, eventual, a proprietarilor de autoturisme realizate sub concernul VW, românii pot afla de pe site-ul constructorului german dacă mașinile lor se află printre cele care au poluat în exces în utlimii ani. Aplicația e disponibilă pe site-ul companiei germane, iar în câmpul semnalat trebuie introduse seria de șasiu (care se găsește în partea stângă a parbrizului). Demersul nemților pare mai degrabă menit a mai îndulci tonul autorităților din întreaga Europă. Posesorii de mașini Diesel din grupul VW nu aveau nevoie de această aplicație pentru a afla dacă acestea sunt dotate cu softul mincinos. Toate autovehiculele cu motorizări de 1.2 TDI, 1.6 TDI și 2.0 TDI, scoase din fabrică între anii 2008-2012, au fost puse în circulație cu indicatori de poluare măsluiți.
O serie de țări din Europa au luat deja măsuri drastice împotriva constructorului german. Elveția, Spania, Italia, Olanda, Belgia și România au interzis vânzarea și înmatricularea de autoturisme Diesel noi, ca urmare a scandalului referitor la păcălirea normelor de poluare. Interdicția de vânzare și de înmatriculare nu vizează, însă, mașinile aflate deja în circulație sau cele second hand, importate pentru a fi revândute în țară. Aceatea pot fi tranzacționate fără probleme, a decis, în mod inexplicabil, Registrul Auto Român. Site-urile de anunțuri auto sunt pline în aceste zile de autoturisme aduse din Germania, patria în care s-au născut, pentru a fi revândute în țară.
Toate aceste autoturisme poluează peste norma acceptată de legislația în domeniu, iar constructorul german trebuie să vină repede cu soluții pentru a îndrepta situația. Pe cei de la Volkswagen îi paște o amendă uriașă, dar vor avea de suportat costuri la fel de ridicate pentru chemarea în service a tuturor autoturismelor Diesel care au acest soft mincinos. Conform cifrelor oficiale, e vorba de 11 milioane de exemplare vândute în ultimii șapte ani.