Aplicația care citește datele de domiciliu din noua carte electronică de identitate este disponibilă. Ce trebuie să știe românii
Aplicația care citește datele înscrise pe Cartea Electronică de Identitate (CEI), inclusiv adresa de domiciliu și reședința, a fost lansată pe 29 septembrie 2025 de către Ministerul Afacerilor Interne. Află mai multe detalii!

Denumită RoCEIReader, aceasta este un instrument digital modern ce oferă cetățenilor posibilitatea de a accesa rapid și în siguranță informațiile din noul buletin electronic:
„Autoritățile publice și instituțiile private pot utiliza aplicația pentru verificarea rapidă și sigură a adresei de domiciliu, eliminând birocrația și reducând timpul de procesare a solicitărilor. RoCEIReader respectă cele mai înalte standarde de securitate cibernetică, asigurând protecția deplină a datelor personale”, a explicat MAI.
Disponibilă gratuit în Google Play
RoCEIReader este disponibilă gratuit în Google Play, urmând să fie introdusă în perioada următoare și în Apple Store.
Până acum, românii care dețineau noul buletin erau nevoiți să descarce un certificat de atestare a domiciliului de pe platforma https://hub.mai.gov.ro. De acum înainte, autoritățile intenționează să renunțe la această adeverință, urmând ca dovada domiciliului să fie făcută direct prin aplicația RoCEIReader:
„Odată ce aplicația va fi disponibilă inclusiv pentru celelalte dispozitive aflate în circulație astăzi, noi vom încerca să limităm, ba chiar să interzicem utilizarea acelei adeverințe de atestare a domiciliului. Noi vom impune doar utilizarea electronică a informației, pentru că în acest sens a fost proiectată cartea electronică de identitate”, a precizat chestorul Cătălin Giurescu, directorul Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor din M.A.I., pentru Antena 3 CNN.
Cum se folosește RoCEIReader
Pentru folosirea aplicației, utilizatorii trebuie să activeze funcția NFC pe telefon, să introducă codul CAN de 6 cifre, inscripționat pe fața Cărții Electronice de Identitate, (sub data de expirare) și PIN-ul de 4 cifre primit la eliberarea documentului.
După apropierea actului de telefon, datele sunt afișate instantaneu, iar aplicația poate genera un document PDF, care poate fi salvat sau exportat și utilizat în diverse situații ce necesită dovada domiciliului, cum ar fi deschiderea unui cont bancar, încheierea unui contract de muncă sau în relația cu instituțiile publice.



































