S-a lansat site-ul oficial pentru noul buletin electronic. Ce oferă platforma oficială
Începând cu data de 4 iunie, cetățenii români au acces la site-ul oficial dedicat noii carte electronice de identitate (C.E.I.), anunță Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Platforma, disponibilă la adresa carteadeidentitate.gov.ro, oferă informații complete despre modul de obținere, avantajele și caracteristicile acestui nou tip de document.

De la începutul lunii iunie, părinții din România pot solicita emiterea cărții electronice de identitate și pentru copiii sub 14 ani. Măsura face parte dintr-un program amplu de digitalizare, iar documentul este menit să faciliteze accesul la servicii publice și să ofere un nivel suplimentar de securitate.
Ce oferă platforma oficială
Site-ul pune la dispoziția utilizatorilor detalii esențiale despre:
- Pașii necesari pentru obținerea C.E.I.
- Diferențele dintre noul buletin electronic și cel clasic
- Elementele de securitate ale documentului
- Informațiile vizibile și cele stocate pe cip
- Calendarul de implementare
- Unitățile de evidență a persoanelor unde se poate depune cererea
Noul site vine ca parte a eforturilor de digitalizare a serviciilor publice, susținute prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Ce este C.E.I
Cartea electronică de identitate este disponibilă gratuit pentru toți cetățenii români cu vârsta peste 14 ani, în limita fondurilor alocate prin PNRR. Aceasta poate fi solicitată chiar înainte de expirarea buletinului actual, iar eliberarea se face în prezent în:
- București
- Județul Ilfov
- Județul Cluj
- Alte municipii din țară, în proces de extindere
Care sunt beneficiile noii cărți electronice de identitate
Potrivit MAI, noul buletin digital aduce mai multe avantaje:
- Format standard, similar cardurilor bancare, în conformitate cu normele europene
- Securitate sporită, pentru prevenirea falsurilor și a furtului de identitate
- Poate fi folosit ca document de călătorie în UE
- Acces rapid la servicii publice electronice
- Suport pentru semnătură electronică calificată
Un pas important spre digitalizarea administrației
Prin lansarea noii platforme online și extinderea utilizării cărții electronice de identitate, România face un pas concret în direcția digitalizării relației dintre cetățeni și stat. Noul document nu doar că îmbunătățește securitatea și accesul la servicii, dar contribuie și la eficientizarea administrației publice.
Pentru mai multe informații, pași de urmat și localizarea birourilor unde poți depune cererea, vizitează: www.carteadeidentitate.gov.ro.