Autostrada Comarnic-Brașov. În această seară se deschide Lotul 1 Râșnov- Cristian, în lungime de 6,3 km


    Pe Lotul 1 Râșnov-Cristian se va circulă din această seară, de la ora 19.00
Pe Lotul 1 Râșnov-Cristian se va circulă din această seară, de la ora 19.00

Pe final de an se deschid încă 6,3 km de autostradă. De data aceasta este vorba despre primul lot din Autostrada Comarnic-Brașov, Râșnov- Cristian. Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a fost prezent la eveniment, iar circulația va fi deschisă la ora 19.00.

Lotul 1 Râșnov-Cristian, din Autostrada Comarnic-Brașov, se va se deschide în această seară la ora 19.00, cu zece luni înainte de termen.

Este primul tronson de mare viteză din județul Brașov, are o lungime de 6,3 kilometri și încă 3,5 km de drum de legătură la patru benzi. Lucrarea a costat 118 miliane de lei.  

Cei 10 km de drum nou vor funcționa ca o centură a orașului Râșnov pentru că lotul de autostradă începe din DN 73 și se termină în același drum național, fără a avea conexiune cu un alt tronson de autostradă.

O legătură la viitoarea șosea de viteză de pe Valea Prahovei nu poate fi realizată mai devreme de 5-6 ani. În prezent, se află în licitație reactualizarea Studiului de Fezabilitate pentru secțiunea Ploiești - Comarnic- Brașov.

Ministrul Lucian Bode: ”În noiembrie 2019, am găsit întreg sectorul Ploiești- Brașov blocat”

”Am reușit să finalizăm acest lot, asigurându-i finanțarea astfel încât să se recupereze întârzierile înregistrate pe parcursul său în implementare, în acest sens anul acesta efectuându-se plăți de  87 milioane de lei, comparativ cu 30 de milioane de lei, în 2019. În noiembrie 2019, am găsit întreg sectorul Ploiești- Brașov - blocat, fără strategie de abordare și fără sursă de finanțare. În cele 12 luni de guvernare, am dat coerență proiectului care a fost aruncat în anul 2018 în aceeași formulă toxică precum Autostrada Unirii -A8, un experiment eșuat după cel al procedurii de atribuire a contractului prin concesiune de lucrări publice, testat mulți ani la rând. Am anulat această aberație procedurală și am transferat proiectul la CNAIR pentru a fi reluată implementarea, acolo unde îi este locul. S-au pierdut 18 ani, timp în care am fi putut avea finalizat acest obiectiv. În tot acest timp irosit, am asistat la creșterea alarmantă a indicilor de trafic, de la an la an, pe cea mai aglomerată arteră rutieră din România- DN 1. Valorile traficului mediu zilnic anual pe DN1 au crescut cu 5% in ultimii trei ani, de la 28.838, în 2017, la 33.384, în 2020. Peste cinci ani, estimările arată că pe acest drum vor circula anual, în medie, 42.607 mașini”, a declarat ministrul Lucian Bode, aflat la inugurarea lotului.

Proiectul a fost contractat încă din octombrie 2017 de Asocierea Alpenside -Specialist Consulting, dar abia din luna mai 2019 se lucrează în teren, când a fost eliberată autorizația de construire.

Lungimea totală a sectorului de autostradă Comarnic - Braşov este de 58 de km li se ridică la 1,2 miliarde de euro.

Citește și: 

Autostrada Comarnic-Braşov, în impas

George Burcea in Wednesday jpg
cub kamara png
cub ana maria mărgean png
Ada Dumitru  jpeg
cub șerban huidu png
incendiu colentina foto isu  jpg
cub daniel onoriu png
Serban Huidu la 40 de intrebari cu Denise Rifai (1) JPG
image
image
image
image
image
image
Andrei Gîrjob jpeg
Mașini blocate în trafic de ninsoare - vremea - meteo - ninge FOTO Shutterstock
cod rutier jpg
incendiu colentina foto isu  jpg
4 cristina ich si alex piturca jpg jpeg
chei locuinta