Cât de greu e să stăpânești un motor al Poliției Rutiere
Polițiștii rutieri din București și-au scos motocicletele la încălzire, sâmbătă, pentru a se pregăti de misiunile pe două roți din acest an. Chiar și cei mai îndemânatici dintre ei au avut probleme în a stăpâni „bestiile” de 1.200 de centimetri cubi, primele vehicule de intervenție trimise în traficul sufocant din Capitală.
Duminică e prima zi din acest an în care echipajele pe două roți ale Poliției Rutiere se vor afla pe străzi. Polițiștii rutieri au efectuat sâmbătă ultimul test cu motocicletele din dotare înainte de a interveni pentru fluidizarea traficului, în misiuni de salvare sau de intervenție în caz de accident rutier. „Ca să poți să stăpânești o motocicletă de poliție trebui, întâi de toate, să-ți placă să mergi pe două roți. Apoi, trebuie să îndrăgești meseria asta care, în ciuda riscului pe care îl presupune, este extrem de plăcută. Eu cred că oricine poate stăpâni un motor ca acesta, dacă e suficient de dedicat meseriei”, ne-a spus agent șef adjunct George Anghel, de 9 ani polițist rutier pe două roți.
Însă, un coleg de la Brigada Rutieră a ținut morțiș să-l contrazică pe Anghel. Să conduci motorul poliției după un lung repaus nu e chiar floare la ureche, dovadă că polițistul a căzut cu motocicleta la sesiunea de antrenament de sâmbătă. Din fericire, nu a pățit nimic, însă colegii au sărit imediat să-l scoată de sub motorul greu de câteva sute de kilograme. Iată un filmuleț mai jos.
Brigada Rutieră a Capitalei dispune de 85 de motocicliști și 77 de motoare pe două sau trei roți. Ei s-au pregătit sâmbătă alături de patru pompieri SMURD, cărora le-au oferit sfaturi pentru a se strecura prin traficul aglomerat din București.