Ce păcat! Viaductele Stoieneasa şi Peştera, abandonate de 22 de ani

Ultima actualizare:

    Viaductul Stoieneasa, o remarcabilă operă de inginerie Foto: adevarul.ro
Viaductul Stoieneasa, o remarcabilă operă de inginerie Foto: adevarul.ro

Calea ferată Deva – Brad a fost unul dintre marile proiecte feroviare din România secolului XX, dar a fost folosită doar 11 ani.

Două viaducte „gemene”,  Stoieneasa şi Peştera, aflate la circa 300 de metri unul de celălalt, în zona satului Lunca şi a rezervaţiei Măgurile Băiţei, stau mărturie pentru amploarea proiectului din Hunedoara. A fost nevoie de aproape jumătate de secol pentru finalizarea căii ferate Deva – Brad, începută în primăvara anului 1939, scrie adevarul.ro.

De-a lungul timpului, mega-proiectul feroviar, considerat o punte de legătură între vestul şi sudul ţării, a fost întrerupt de mai multe ori.

În cele din urmă, calea ferată de 36 de kilometri a fost inaugurată în 1987, de Nicolae Ceauşescu, însă 11 ani mai târziu, în 1998, după o alunecare de teren care a avut loc în zona viaductului Peştera, cea mai mare parte a liniei a fost scoasă din folosinţă şi, ulterior, vândută la fier vechi.

Acum, un terasament invadat de buruieni şi câteva lucrări impresionante (viaducte, poduri şi tuneluri) amintesc de eforturile supraomeneşti făcute pentru realizarea tronsonului feroviar.

Abandonate, viaductele Stoieneasa şi Peştera se numără printre cele mai spectaculoase construcţii din România. 

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
profimedia 0891639079 jpg
image
image
image
image
image
image
restaurant jpg
loto
Banner Grecia
palatul de la Potlogi jpeg
index webp
imparat jpg
Restaurant nota de plata FOTO Shutterstock jpg
bucuresti casa poporului pixabay jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net