Ce păcat! Viaductele Stoieneasa şi Peştera, abandonate de 22 de ani

Ultima actualizare:

    Viaductul Stoieneasa, o remarcabilă operă de inginerie Foto: adevarul.ro
Viaductul Stoieneasa, o remarcabilă operă de inginerie Foto: adevarul.ro

Calea ferată Deva – Brad a fost unul dintre marile proiecte feroviare din România secolului XX, dar a fost folosită doar 11 ani.

Două viaducte „gemene”,  Stoieneasa şi Peştera, aflate la circa 300 de metri unul de celălalt, în zona satului Lunca şi a rezervaţiei Măgurile Băiţei, stau mărturie pentru amploarea proiectului din Hunedoara. A fost nevoie de aproape jumătate de secol pentru finalizarea căii ferate Deva – Brad, începută în primăvara anului 1939, scrie adevarul.ro.

De-a lungul timpului, mega-proiectul feroviar, considerat o punte de legătură între vestul şi sudul ţării, a fost întrerupt de mai multe ori.

În cele din urmă, calea ferată de 36 de kilometri a fost inaugurată în 1987, de Nicolae Ceauşescu, însă 11 ani mai târziu, în 1998, după o alunecare de teren care a avut loc în zona viaductului Peştera, cea mai mare parte a liniei a fost scoasă din folosinţă şi, ulterior, vândută la fier vechi.

Acum, un terasament invadat de buruieni şi câteva lucrări impresionante (viaducte, poduri şi tuneluri) amintesc de eforturile supraomeneşti făcute pentru realizarea tronsonului feroviar.

Abandonate, viaductele Stoieneasa şi Peştera se numără printre cele mai spectaculoase construcţii din România. 

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Mitsuko Tottori Japan Airlines FOTO EPA EFE jpg
image
image
image
image
image
image
Tokyo FOTO Shutterstock
euro valuta bani pixabay jpg
batrana flori getty jpeg
supa oase1 jpg
pod pixabay jpg
piatra neamt jpg
4325ad6e 8121 4bcc a4cc efe2d686fa2c jpeg
smoothie ovaz1 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net