Ce prevede „regula fermoarului”, propusă pentru Codul rutier. Cum vor fi sancționați șoferii care nu o respectă

O inițiativă legislativă care prevede introducerea „regulii fermoarului” în Codul rutier a fost adoptată de una dintre cele două Camere ale Parlamentului. Propusă de mai mulți parlamentari USR, măsura are ca scop fluidizarea traficului rutier, prin impunerea unei proceduri clare de îmbinare alternativă a mașinilor în zonele cu benzi care se îngustează.

„Regula fermoarului”, noua lege care ar putea duce la amenzi usturătoare / FOTO: Shutterstock
„Regula fermoarului”, noua lege care ar putea duce la amenzi usturătoare / FOTO: Shutterstock

Inițiatorii susțin că aplicarea acestei reguli ar putea reduce blocajele și tensiunile din trafic.

„Gestionarea eficientă a fluxului de trafic este esențială pentru prevenirea accidentelor și reducerea timpului de călătorie”, arată inițiatorii proiectului, conform digi24.

Proiectul legislativ care prevede introducerea „regulii fermoarului” în Codul rutier a fost aprobat tacit de Senat în ședința din 24 iunie și urmează să fie dezbătut în Camera Deputaților, care este for decizional. Inițiativa aparține mai multor parlamentari USR și are ca scop reducerea ambuteiajelor și creșterea fluenței în trafic, în special în zonele unde carosabilul se îngustează.

Potrivit proiectului, „regula fermoarului” se va aplica în situațiile în care o bandă de circulație devine inutilizabilă din diverse motive: lucrări de întreținere, accidente, obstacole sau restrângerea temporară a drumului. În aceste cazuri, șoferii de pe banda care se închide trebuie să se încadreze alternativ în traficul de pe banda funcțională, creând un sistem de îmbinare similar unui fermoar.

Cum funcționează regula

Un autovehicul de pe banda blocată se va insera în trafic după un autovehicul de pe banda liberă, urmat de un nou vehicul de pe banda liberă, și tot așa, alternând ordonat, pentru a evita conflictele și blocajele.

Expertul în conducere defensivă Titi Aur a explicat, într-un material video publicat pe canalul său de YouTube, cum se aplică în practică această regulă și de ce este esențială în situațiile de trafic aglomerat.

„Regula fermoarului” este deja implementată cu succes în mai multe state europene, precum Germania, Austria, Elveția, Olanda și Slovacia. Inițiatorii legii susțin că aplicarea acesteia în România ar contribui semnificativ la reducerea congestiilor, prevenirea accidentelor și creșterea eficienței în zonele cu flux ridicat de trafic.

Dacă proiectul va fi adoptat de Camera Deputaților și promulgat, nerespectarea acestei reguli va putea fi sancționată cu până la 3 puncte de penalizare, echivalentul unei amenzi de maximum 600 de lei.



Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
image png
durere in gat jpg
tabel pensii logo jpg
Ilie Bolojan, Ioana Fasie, foto arhiva jpg
image png
UK, foto Shutterstock jpg
Ilie Bolojan FOTO Mediafax
image png
image
actualitate.net
image
actualitate.net