Cel mai mare obiect transportat pe șoselele României este pe drum de trei zile. Unde a ajuns
788 de tone. Atât cântărește generatorul gigantic care a intrat în România pe 23 februarie pe la Nădlac și va fi dus în Hunedoara, la centrala de la Mintia care este reconstruită printr-o investiție de 1, 4 miliarde de dolari. Este cel mai mare transport care a fost purtat vreodată pe șoselele României și trebuie să ajungă pe 4 martie la Mintia.

Transportul a intrat în țară pe 23 februarie începând cu ora 09:00 și circulă pe traseul Nădlac 1 PTF – DN7 – Nădlac 2 PTF - DN7G – A1 – Giarmata – DJ691 – Pieschia – DJ691 – Alios – DJ691 – Neudorf – DJ682 – Lipova (str. Timișorii – pod Lipova – DN7) – DN7 – Ilia – A1 – Grind – DN68A – Săcămaș – DN7 – Termocentrala Mintia.
Cum este transportat generatorul gigantic
Convoiul este compus din 2 remorchere trăgătoare, 2 remorchere împingătoare și un trailer modular, acesta cu o lungime de 128 de metri, platforma totalizând 56 de axe, toate aparținând unei firme germane, lider european în domeniul.
Acest transport face parte dintr-un contract care cuprinde trensportul a peste 250 de componente, ce au început să fie livrate la Mintia încă din luna iunie 2024 și au termene fixe de instalare.

Unde a ajuns transportul record
Convoiul agabaritic care transportă o turbină pentru termocentrala Mintia a parcurs 166 km în aproximativ 31 de ore ! Conform legislației, transporturile agabaritice se deplasează cu viteze cuprinse între 5 și 20 km/ h.
Convoiul are de traversat două poduri iar marți a trecut peste primul: podul din localitatea Conop (km 443+262) din județul Arad, pe DN 7! S-a utilizat cu succes tehnologia „flyover”, care permite avansarea în curbe și traversarea podurilor care nu au fost proiectate să reziste la tonaje foarte mari.
Pentru efectuarea acestor lucrări, traficul rutier a fost deviat marți începând cu ora 9.00, pentru toate categoriile de autovehicule de pe DN 7 pe A1, între localitățile Bătuța și Lipova. Mai rămâne de traversat podul peste Valea Nadeșului (km 489+185).
CNAIR supraveghează traseul străbătut de transportul agabaritic
Drumurile de pe traseul convoiului agabaritic sunt monitorizate de o echipă de ingineri din cadrul Companiei Naționale pentru Adminitrarea Infrastructurii Rutiere atât înaintea, în timpul, cât și după trecerea convoiului. Conform contractului, transportatorul are obligația de a lua toate măsurile, astfel încât să nu fie afectată în niciun fel rețeaua rutieră pe timpul deplasării. Convoiul se deplasează în perioada 23.02.2025 – 04.03.2025 pe următorul traseu:
Acest transport trebuie să parcurgă aproximativ 264 de km din rețeaua rutieră națională.
Ce trebuie să știți despre noua centrală de la Mintia
Guvernul României a declarat proiectul „Centrala electrică MASS Mintia” ca proiect de importanță națională în domeniul energiei electrice. Această decizie subliniază angajamentul autorităților de a asigura securitatea energetică a țării, de a moderniza Sistemul Energetic Național (SEN) și de a sprijini dezvoltarea economică prin investiții strategice.
Noua centrală, amplasată în județul Hunedoara, va funcționa pe baza unor tehnologii moderne și eficiente, utilizând turbine cu gaz și abur, cu o capacitate instalată totală de 1,770 MW.
Prin această investiție, estimată la 1,4 miliarde de euro, se vor crea sute de locuri de muncă și se va contribui la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, aliniindu-ne obiectivelor europene de decarbonizare. Centrala va produce anual aproximativ 12,159 GWh de energie electrică, având o durată de viață proiectată de 30 de ani


































