Circulația pe Podul Grant se reia duminică 31 martie. Ce s-a întâmplat cu pasajul
Atenție bucureșteni! Circulația pe Podul Grant se reia duminică, 31 martie, la ora 11:00. Potrivit unui anunț al primarului general al Capitalei, Nicușor Dan, se va redeschide traficul rutier și se va renunța la restricțiile de circulație pentru „metroul ușor” cum este denumit tramvaiul 41 care leagă sectoarele 1 și 6. Vor continua până în 2025, lucrările sub pasaj.
Podul Grant a fost finalizat în 1982 şi reabilitat ultima oară în urmă cu 15 ani. În martie 2023, primarul Nicușor Dan anunța reluarea lucrărilor de reabilitare și consolidare la Podul Grant, procesul de reabilitare fiind început în urmă cu patru ani, apoi sistat din cauza situației financiare la nivelul de 35%.
Conform unei expertize comandate de Municipalitate, Podul Grant era considerat un pasaj care nu oferă siguranță în exploatare, fiind considerat un pericol.
Ce trebuie să știți despre șantierul de la Podul Grant
Lucrările la Podul Grant, sensul spre Strada Turda, au început pe 15 octombrie 2023. Pe perioada lucrărilor, circulația rutieră a fost permisă doar pe sensul reparat în urmă cu 15 ani, Turda-Crângași.
„Lucrările vizează structura de rezistenţă a pasajului, reabilitarea liniei de tramvai, a căii rutiere, dar şi refacerea celor 6 bretele şi a trotuarului pietonal”, explica ediul-șef al Bucureștiului anul trecut când Podul Grant a intrat în reparații.
Din luna octombrie, șoferii au fost deviați pe Calea Giulești și pe Pasajul Basarab. Tot de atunci, tramvaiul 41 a circulat pe porțiunea Crângași– Turda pe o singură linie, în sistem pendulă, cu ajutorul unui macaz special, automat, montat de SOcietatea de Transport București.
STB anunță restricții sâmbătă pe linia 41
„Sâmbătă, linia 41 de tramvai va fi suspendată pentru efectuarea lucrărilor de repunere a infrastructurii pe pod. Pentru preluarea călătorilor, se înființează linia navetă 641 care va circula pe traseul tramvaiului 41 cu deviere pe Calea Giulești-Gara de Nord-Calea Griviței”, a anunțat primarul Nicușor Dan pe o rețea de socializare
Ce alte pasaje din București au probleme
Conform expertizei eleborate de specialiștii din Administrația Străzilor, în prezent nu prezintă siguranță în exploatare nici Podul Băneasa şi pasajele Obor şi Lujerului ca și zona intersecției de la Unirii. În această din urmă zonă, pasajul dar şi planşeul de deasupra metroului, care au 40 şi respectiv 80 de ani, pot ceda oricând.