Evitaţi Podul Grant din 16 octombrie! Traficul din București va fi afectat enorm în perioada următoare
Atenţie şoferi! Din 16 octombrie şi până în martie 2024, se instituie restricţii importante de circulaţie pe Podul Grant din cauza lucrărilor de reparaţii. Primăria Capitalei a anunţat că va fi închis sensul de mers dinspre Crângaşi spre Strada Turda. Călătorii trebuie să ştie că circulaţia „metroului-uşor” cum este considerată linia 41 de tramvaie va fi grav afectată.
Primăria Capitalei a anunţat că o expertiză făcută în 2017 considera că pasajul este un pericol pentru trafic dar de atunci şi până acum, construcţia nu a fost reabilitată decât parţial. Reparaţiile la Podul Grant au fost începute de către Primăria Municipiului Bucureşti în anul 2019. Cu toate astea, lucrările s-au suspendat în 2020 la un nivel de 33 la sută, primarul general al Capitalei de acea dată, Gabriela Firea anunţând că nu există suficiente fonduri pentru finalizarea consolidării podului.
Pe 8 august 2023, actualul primar general Nicuşor Dan a dat startul reluării reparaţiilor la Podul Grant. “Administraţia Străzilor Bucureşti, prin constructorul S.C. Bog’Art S.R.L., va executa lucrări ce vizează structura de rezistenţă a pasajului, reabilitarea liniei de tramvai, a căii rutiere, dar şi refacerea celor şase bretele şi a trotuarului pietonal”, a spus primarul general al Capitalei la începerea lucrărilor.
Valoarea investiţiei este de 65 de milioane lei cu TVA inclus, iar termenul de execuţie este de 22 de luni şi jumătate, dar mai marii Administraţiei Străzilor au promis că modernizarea pasajului se va termina mult mai repede, Deocamdată au fost efectuate lucrări la două dintre cele şase bretele, la stâlpii de susţinere şi la zona de sub pasaj.
La 16 octombrie încep în forţă reparaţiile la viaductul pasajului care traversează liniile de tren din Gara de Nord. Şoferii vor putea circula doar pe un sens, Strada Turda-Crângaşi, porţiune de drum ce a fost deja reparată în mandatul Gabrielei Firea. Cum pe sensul Crângaşi-Turda, odată cu zona rutieră se va reabilita şi linia de tramvai, pe perioada restricţiilor de circulaţie va fi afectată şi circulaţia liniei linia 41.
Aceasta traversează cel mai mare oraş al ţării de la Piaţa Presei până în cartierul Ghencea şi este considerat cel mai lung traseu al Societăţii de Transport Bucureşti. Garniturile de tramvai vor circula până în martie cu macaz pe o singură linie, în sistem pendulă. Mai mult, pentru a reduce disconfortul bucureştenilor, Nicuşor Dan a anunţat că Societatea de Transport Bucureşti (STB), urmează să introducă o linie de autobuz suplimentară.
Aceasta va circula în zona unde au loc lucrările dar nu a fost anunţat încă indicativul. Şoferii care până acum circulau pe traseul Crângaşi-Turda trebuie din 16 octombrie să aleagă două rute alternative după cum a anunţat Brigada de Poliţie Rutieră a Capitalei. Este vorba de Calea Giuleşti sau Pasajul Basarab. Se aşteaptă ca odată cu restricţiile pe Podul Grant, cele două zone să devină mult mai aglomerate decât până acum.