Clotilde Armand a semnat contractul de salubrizare pe perioada stării de alertă cu firma RER Ecologic Service Bucureşti Rebu SA
Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, a semnat, luni seară (2 august), contractul de salubrizare pentru perioada stării de alertă cu firma RER Ecologic Service Bucureşti Rebu SA. Primăria a şi publicat contractul semnat de edil. Starea de alertă a fost declarată în sectorul 1 pentru 30 de zile, în 24 iulie.
”După mai multe obstacole şi bătălii, am reuşit în urmă cu câteva minute să semnez contractul de salubrizare pentru perioada stării de alertă cu firma RER Ecologic Service Bucureşti Rebu SA. Dacă vrem cu adevărat să facem reformă în România, trebuie să renunţăm la contractele păguboase şi să găsim parteneri oneşti”, a scris, luni seară, pe Facebook, Clotilde Armand.
Aceasta a prezentat câteva exemple de costuri şi diferenţele de preţ pentru operaţiunile de salubrizare realizate de cele două companii.
”Contractul cu Romprest a fost un contract unde mult mai importante au fost interese private decât cele ale cetăţenilor din Sectorul 1. Altă explicaţie nu există pentru şedinţa de îndată din 8.06.2012 în care s-a aprobat o creştere ilegală a tarifelor cu 50%, la doar patru ani de la semnarea contractului şi care a generat un prejudiciu pentru cetăţeni de peste 117 milioane de lei. Altfel nu se explică votul pe repede înainte din aprilie 2019, care aproba o altă creştere de tarife, vot reluat câteva luni mai târziu pentru că a apărut o eroare materială (!!!) şi Romprest avea nevoie de tarife mai mari”, a mai scris Armand.
"Au încercat să explice că e normal ca în Sectorul 1 cetăţenii să plătească 18 milioane de lei pe lună pentru salubrizarea stradală"
Clotilde Armand susține că interesul pentru cetăţeni al companiei Romprest s-a văzut când ”se grăbeau să vândă o clădire din Str. Odăii care aparţine de Consiliul Local al Sectorului 1 în contul unor facturi neplătite de peste 25 de milioane de lei, în timp ce fosta administraţie era mai preocupată să apară la TV”.
”La nici trei săptămâni din momentul depunerii jurământului ca primar, Romprest a decis să lase gunoaiele în stradă ca să mă forţeze să aprob plata unor facturi nejustificate. Timp de zece luni de zile, presa apropiată grupurilor de interese din jurul Romprest a încercat să explice că e normal ca un operator de salubritate să lase gunoaiele în stradă şi că e anormal când un primar are grijă de banul public. Au încercat să explice că e normal ca în Sectorul 1 cetăţenii să plătească 18 milioane de lei pe lună pentru salubrizarea stradală, când Clujul plăteşte 25 de milioane de lei PE AN pentru servicii de salubrizare stradală şi deszăpezire sau fără să se întrebe cum de Romprest facturează apa folosită pentru stropitul stradal cu 5.9 lei/mc, deşi preţul la apa potabilă e de 3.9 lei/mc”, a mai scris primarul.
Aceasta a prezentat diferenţa de preţ între cele două companii.
”În acest moment avem un contract semnat cu compania RER, care operează şi în Oradea. Diferenţa de preţ dintre tarifele Romprest, în baza unui contract pe 25 de ani, şi cele RER, pe perioada stării de alertă, este de 5 milioane de lei pe lună sau 60 de milioane de lei pe an. Bani pe care putem să-i investim în şcoli, spitale, în parcuri, în spaţii verzi, străzi, monumente istorice, în viitorul nostru şi al copiilor noştri”, a mai scri primarul.