Cum a reușit un clujean să câștige de la bancă 11.500 de euro

Ultima actualizare:

    Clujeanului care a apelat la CSALB i s-au restituit de către bancă sume de bani, inclusiv din ștergerea unor comisioane reținute
Clujeanului care a apelat la CSALB i s-au restituit de către bancă sume de bani, inclusiv din ștergerea unor comisioane reținute

Veste bună pentru un clujean care are rate la bancă! Ajutat de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) acesta reușit să câștige de la bancheri nu mai puțin de 11.500 de euro. Banii provin din restituiri de sume și comisioane șterse.

Negocierile dintre consumatori și bănci se pot desfășura în ciuda pandemiei de coronavirus! Activitatea Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) se derulează prin e-mail și telefon, iar numărul de cereri și de dosare formate în ultimele două săptămâni a fost apropiat de cel dintr-o perioadă normală.

Unul dintre cazurile soluționate în acest interval de timp este al unui clujean, care a obținut beneficii de apoximativ 11.500 de euro prin restituiri de sume și ștergerea unor comisioane.

CASLB: ”Concilierea devine soluția cea mai potrivită”

“Salutăm deciziile băncilor comerciale care au anunțat că vin în sprijinul consumatorilor afectați de criza  generată de virusul COVID-19. Totodată, le reamintim atât instituțiilor bancare și IFN-urilor, cât și consumatorilor, că CSALB dispune de infrastructura necesară prin care pot fi negociate și alte măsuri individuale pentru consumatorii care întâmpină probleme în plata ratelor sau în derularea contractelor cu banca/IFN-ul. În opinia noastră, cea mai bună strategie în perioada aceasta dificilă este cea de deschidere către clienți, către procesul de negociere, către modalitățile de soluționare alternativă. Cu atât mai mult într-o perioadă de criză fără precedent în ultima sută de ani, concilierea devine soluția cea mai potrivită de ajustare a dificultăților apărute în derularea contractelor”, spune Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

Peste 90% dintre cereri sunt gestionate online

În săptămâna când a fost declarată pandemia, CSALB a primit 30 de cereri din partea consumatorilor, iar băncile au format 14 dosare de negociere cu aceștia.

În săptămâna când a fost decretată starea de urgență (16-20 martie), au fost înregistrate 36 de cereri și s-au format 10 dosare.

”Într-o săptămână normală aveam aproximativ 40 de cereri și 12 dosare formate după acceptarea cererilor de către bănci. De aceea, putem spune că activitatea noastră nu s-a modificat semnificativ până în acest moment. Acest lucru arată avantajul metodelor de negociere la distanță, prin intermediul aplicației IT de care dispunem din vara anului 2018 și datorită mijloacelor online. De altfel, CSALB este și entitate SOL (Soluționare Online a Litigiilor), așa cum cere Directiva europeană transpusă în Ordonanța Guvernului 38/2015”, spune Liviu Fenoghen, directorul CSALB.

Prin intermediul mailului și aplicației, centrul soluționează peste 90% din numărul total de cereri. Pe de altă parte, statistica arată că băncile au păstrat ritmul de acceptare a cererilor venite din partea consumatorilor, semn căbăncile comerciale sunt în continuare la datorie și încearcă să rezolve problemele semnalate de clienții lor .

504 români au depus cereri pentru a le fi rezolvate problema cu banca

De la începutul anului și până pe 20 martie 2020, CSALB a primit 504 cereri din care s-au format până acum 141 de dosare de conciliere.

În 2019, până pe data de 22 martie, CSALB primise 454 de cereri din care se formaseră 136 de dosare. În plus, 41 cereri au fost soluționate amiabil de către comercianți după sesizarea CSALB (prin negociere directă, adică nu a mai fost deschis un dosar de conciliere).

Anul trecut, până pe 22 martie, au fost soluționate amiabil 46 de cereri.

Citește și: 

https://www.click.ro/news/national/recorduri-de-stergere-unor-datorii-catre-banca-doi-romani-iertati-de-62000-de-euro-si

https://www.click.ro/news/national/romanul-care-se-cearta-cu-banca-barbat-are-intre-31-40-de-ani-si-e-din-bucuresti

https://www.click.ro/entertainment/sfaturi/ai-probleme-cu-banca-ei-ti-le-rezolva

https://www.click.ro/news/national/coronavirus-romania-un-sfert-dintre-romani-nu-au-bani-nici-pentru-o-luna

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard Gere și Julia Roberts în Pretty Woman, Profimedia (1) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
erotica 4512433 1280 jpg
cat jpg
image png
Arges 1 jpg
image png
tinte ale rusiei jpg
Ingrijire piele femeie FOTO Shutterstock jpg
Pensionari discută cu reprezentanții presei și oficialii Caselor de Pensii de care aparțin privind recalcularea pensiei, în București. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
image
actualitate.net
image
actualitate.net