Dracula, un brand de țară foarte scump! Bugetul de promovare: 13.000.0000 de euro
Dracula ar putea fi din nou în centrul campaniilor de promovare a României, potrivit Ministerul Turismului. Brandul enigmaticului vampir va fi folosit în paralel cu frunza. Autoritățile susțin că nu pot renunta la acest logo până în 2020, conform Agerpres.
Bugetul de care ar putea dispune anul viitor Ministerul Turismului este de 13 milioane de euro. Autorităţile se gândesc deja la o campanie eficientă de promovare externă a României şi îl includ, în planurile lor, pe enigmaticul conte Dracula pentru care toţi străinii nutresc o fascinaţie ieşită din comun. Brandul Dracula va fi promovat în paralel cu frunza, logo care a stârnit controverse din cauza prețului, peste 850.000 de euro. Repezentanţii Ministerului Turismului susţin că nu pot renunţa la logo-ul cu frunza până în anul 2020, aşa că singura soluţie este să folosească atât celebra frunză, cât şi imaginea contelui însetat de sânge. Potrivit Agerpres, imaginea lui Dracula a mai fost folosită acum 12 ani pentru a promova România, dar campania s-a dovedit un eşec total. Clipurile folosite atunci nu se mai află în posesia Ministerului Turismului şi au fost şterse cuz greu din memoria celor care au avut ghinionul de a le vedea.
Numărul turiştilor care vizitează România se află în continuă creştere, aproape 2 milioane călcând pe meleagurile româneşti în primele 10 luni ale anului 2017.