Ea e Julia, prima maşină din lemn în mărime naturală
Un Mercedes care îşi schimbă forma în timpul rulării, un Porsche care se încarcă la priză şi cu o autonomie de 500 km, Loganul cu transmisie automată şi Julia, o maşină de epocă, „îmbrăcată” complet în lemn de frasin. Toate au rupt gura târgului auto de la Frankfurt, însă ultimul exponat ne atrage mai mult, căci e creaţia unui român.
Szabo Peter, din Târgu Mureş, a muncit trei ani la Julia lui, un autovehicul ieşit din comun care poartă numele soţiei sale. Decapotabila expusă acum la Salonul auto de la Frankfurt funcţionează cu motorul V6 al unui Ford Taunus scos din uz. Scaunele, retapiţate şi adaptate formei noii maşini, provin de la un Ford Probe. Şasiul, realizat de mâna lui Peter, susţine o caroserie unicat, o adevărată operă de artă realizată din lemn de frasin. Elegantă precum cabrioletele sport din perioada interbelică, Julia va ajunge, cu siguranţă, în garajul unui colecţionar de piese rare. Szabo Peter e decis să-şi scoată la vânzare creaţia, însă până atunci mai are de realizat câteva finisaje: amenajarea compartimentului motor şi izolarea acestuia, conform promotor.ro.
Lemnul de frasin a fost cea mai bună alegere pentru caroserie, fiindcă e lucios, tare şi greu. Lemnul de frasin e rezistent în timp şi extrem de elastic. De aceea e folosit la realizarea echipamentelor sportive, cum sunt vâslele, bâtele de baseball, crosele de hockey, tacurile de biliard şi săniile pentru cursele de câini. În trecut, frasinul era materialul principal pentru confecţionarea schiurilor şi rachetelor de tenis.