Fără autobuze la Otopeni: Pasagerii vor urca direct în avion prin punți moderne, ca la Heathrow sau Dubai
Pe Aeroportul Otopeni vor fi tot mai puțini pasageri transportați cu autobuzul la avion. Compania Națională Aeroporturi București instalează trei noi punți de îmbarcare și modernizează șapte dintre cele deja existente. Astfel, pasagerii vor putea urca direct în avion prin 15 punți moderne, dotate cu sisteme inteligente și consum redus de energie.

Proiectul va reduce timpul de andocare și va crește confortul în terminal. Tehnologia este similară celei din marile aeroporturi internaționale.
Modernizare majoră pe Otopeni
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a început lucrări de modernizare, înlocuire şi reparaţie capitală a punţilor de debarcare şi îmbarcare a pasagerilor în aeronave, la Aeroportul Internaţional Henri Coandă, transmite Agerpres.
Potrivit unui comunicat al CNAB, lucrările constau în montarea a trei noi punţi şi modernizarea altor şapte din cele existente.
În prezent, la Aeroportul Henri Coandă există 14 punţi, iar, odată cu finalizarea lucrărilor, aeroportul va dispune de 15 astfel de sisteme de îmbarcare/debarcare care fac legătura directă dintre aeronave şi terminal.
Punți de îmbarcare ca la Doha, Toronto și Londra
Punţile de îmbarcare/debarcare permit mişcarea în plan vertical şi orizontal, pot fi deplasate cu uşurinţă pe platforma aeroportuară, sunt dotate cu senzori de control al mişcării şi al înclinaţiei, au funcţia de auto-levelling (reglare automată a înălţimii), dispun de senzori de control al proximităţii, au sisteme inteligente de măsurare a unghiurilor de rotaţie şi sunt prevăzute cu senzori de contact cu aeronavele, precizează sursa citată.
Mişcările circulare şi radiale ale punţilor pot fi efectuate simultan, ceea ce reduce semnificativ timpul de andocare a aeronavei.
„Datorită acţionării hidraulice a coloanelor verticale, punţile au consum redus de energie, finisajul de sticlă low-E are un coeficient redus de încălzire la soare, punţile fiind dotate şi cu sisteme de aer condiţionat. CNAB va analiza posibilitatea implementării în viitor a sistemului de comandă la distanţă a punţilor de îmbarcare/debarcare la AIHCB.
Sisteme similare cu cele din Aeroportul Henri Coandă au fost instalate de către firma Thyssenkrupp Airport Solutions şi în aeroporturile Heathrow din Londra, Madrid Barajas, Toronto, Dubai sau Doha (Qatar)”, se mai arată în comunicat, citat de Agerpres.



































