Gara de Nord va fi reabilitată! Proiectul a avansat! Când încep lucrările?
Gara de Nord din București va fi modernizată. Reprezentanții PMB spun că proiectul a avansat și promit transformarea gării într-un nod intermodal, cu parcări subterane, zone verzi suspendate și infrastructură complet refăcută. Lucrările sunt estimate să dureze trei ani (până în 2028) și vor costa 84 de milioane de euro.

Gara de Nord se modernizează
Se pregătește una dintre cele mai ample modernizări din ultimii ani: Gara de Nord, una dintre cele mai importante stații feroviare din România, va fi transformată într-un nod intermodal care să integreze metroul, tramvaiul, autobuzul, troleibuzul, taxiurile și trenurile. Anunțul a fost făcut de oficialii Primăriei Capitalei care colaborează cu Ministerul Transporturilor și Primăria Sectorului 1 pentru implementarea proiectului. Valoarea totală a investiției se ridică la aproximativ 84 de milioane de euro, finanțarea fiind asigurată prin Programul Transport.
Deși proiectul este abia la faza de lansare, istoria promisiunilor legate de modernizarea Gării de Nord datează de mai mulți ani. Această experiență creează scepticism printre bucureșteni. „Am tot auzit promisiuni în ultimii ani, dar de fiecare dată nu s-a întâmplat nimic. Sper să nu fie doar vorbe de campanie”, spune Mihai, un navetist care tranzitează zilnic gara. În schimb, Elena este mai optimistă: „Zona are nevoie de aer, de spații verzi și de parcări. Dacă se realizează tot ce se promite, va fi un mare pas înainte.” Aceasta adaugă: „Ar fi bine să se țină cont și de bicicliști și pietoni. Gara trebuie să devină un loc sigur și prietenos pentru toți.”





Ce transformări se vor face
Proiectul presupune amenajarea unei parcări subterane tip park & ride pentru a reduce traficul rutier, precum și crearea unei zone de agrement suspendate între clădirea Gării de Nord și Pasajul Basarab care va include alei pietonale și spații de joacă. În plus, arterele adiacente: Calea Griviței, Bdul. Dinicu Golescu, Bdul. Gheorghe Duca și Str. Gării de Nord vor fi modernizate, oferind un acces mai bun și un peisaj urban reîmprospătat.
Lucrările vor dura aproximativ trei ani, până în 2028, iar clădirea Gării de Nord, declarată monument istoric, își va păstra elementele arhitecturale originale. Proiectul va fi lansat printr-un concurs internațional de soluții, ceea ce va permite atragerea celor mai bune practici europene în domeniu.
Comparativ cu alte gări internaționale, investițiile în București rămân modeste, însă reprezintă un pas important. Gara Centrală din Amsterdam a beneficiat de 500 de milioane de euro pentru modernizare și transformare într-un nod intermodal, iar stația Lyon Part-Dieu din Franța a fost reabilitată cu aproape 600 de milioane de euro, oferind pasagerilor facilități moderne, spații comerciale și transport integrat.



































