Licitația pentru metrouri noi pe Magistrala 5 a fost deblocată. Judecătorii au dat verdictul
Contestația în instanță a licitației pentru metrourile de pe Magistrala 5 a fost respinsă. Ieri, 30 septembrie, judecătorii au decis că oferta a fost atribuită legal, conform cerințelor, celor de la Alstom, de către Metrorex. Chinezii și spaniolii au fost cei care au atacat-o, astfel că pe noul tronson se circulă încă cu trenuri vechi, luate de pe alte magistrale.
După aproape două luni de așteptare, magistrații de la Curtea de Apel București au dat undă verde! Se pot cumpăra metrouri de la Alstom.
Metrorex a lansat pe 22 martie 2019 licitaţia pentru achiziţia a 30 de trenuri care vor circula pe tronsonul Drumul Taberei – Iancului al Magistralei 5. Iar primele 13 garnituri, pentru secțiunea Eroilor-Drumul Taberei, ar fi trebuit să fie deja în circulație.
Dar războiul orgoliilor a blocat achiziția lor. Metrorex a primit cinci oferte, iar comisia a acceptat-o, pe 29 mai 2020, pe cea a Alstom.
Pe 6 iulie, chinezii de la CRRC Qingdao Sifang și spaniolii de la CAF au contestat licitația la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).
A fost respinsă, astfel că cele două societăți s-au îndreptat în instanță. Spaniolii au formulat plângere la Curtea de Apel București pe 20 iulie, iar chienzii a doua zi.
Pe 30 septembrie, a venit și decizia definitivă a magistraților: le-au respins contestația.
Valoarea estimată a contractului pentru cele 30 de ramei noi este de 1,2 miliarde de lei, adică 8,5 milioane de euro/bucata. Metroul de Drumul Taberei a fost pus în funcțiune pe 15 septembrie.
Pe cea mai nouă linie de metrou din București circulă deocamdată trenuri redistribuite de pe alte magistrale.Magistrala 5 Magistrala 5, Drumul Taberei – Pantelimon, are trei secţiuni: Eroilor – Drumul Taberei, Eroilor – Iancului, respectiv Iancului – Pantelimon.
Citește și:
https://www.click.ro/news/bucuresti/ei-au-dus-primii-calatori-pe-magistrala-5