EXCLUSIV Am intrat în metrourile aduse din Spania!
Au sosit de o săptămână în România, dar se lucrează intens la ele. Metrourile CAF, aduse din Spania, au intrat deja în teste şi se află în Depoul Berceni. Reporterii Click! au urcat în ele şi au văzut cum arată în realitate.
"Mureş" şi "Dunărea". Aşa se numesc cele două trenuri produse de compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF). Sunt vopsite în nuanţe de alb, albastru şi gri şi au dotări de ultimă generaţie: difuzoare exterioare pentru informare, avertizare vizuală închidere uşi şi pe exteriorul trenului, loc special pentru biciclete, amenajare pentru persoane cu dizabilităţi, marcaj Braille pe butoanele de deschidere a uşilor, scaune rezervate pentru gravide, bătrâni şi copii, WiFi şi bare, amplasate pe mijlocul vagonului.
Aici vor sta persoanele cu handicap şi bicicliştii
Reporterii Click! au urcat în ele, chiar în timp ce angajaţii CAF le testau în depou. Podeaua, scaunele şi barele de prindere sunt încă acoperite cu plastic, pentru că recepţia nu a fost încă făcută. Ceea ce înseamnă că vagoanele aparţin încă spaniolilor. Acestea vor intra pe şine abia în mai, pe Magistrala 2 Berceni-Pipera.
Trenul CAF este mai mare şi are 6 scaune în plus
Până atunci, însă, trebuie să treacă de probe şi vor circula fără călători 20.000 km. Din primele zile ale lunii ianuarie, le veţi vedea oprite în staţii, dar nu vă veţi putea urca în ele.
Aşa arată noile garnituri
Alte două metrouri vor fi aduse din Spania până la sfârşitul lui 2014. Metrorex a comandat 16 garnituri la CAF, însă, 11 vor fi aduse pe bucăţi şi vor asamblate la Atelierele Griviţa din Bucureşti. Contractul pentru cele 16 rame de metrou se ridică la circa 100 de milioane de euro.