Pe aici vreţi voi să treacă trenul?
Transportul dintr-un capăt în celălalt al oraşului va fi floare la ureche. Autorităţile au de gând să ne plimbe cu trenul pe Linia de Centură, care, în acest moment se află în paragină.
Calea ferată e ruginită, plină de ciulini, semafoarele şi semnalele nu mai funcţionează de când hăul, iar haltele s-au transformat în depozite.
„Pe timpul lui Ceauşescu era plin de trenuri. Acum totul e în paragină. Cablurile de înaltă tensiune au fost furate, iar trenurile nu mai trec p-aici de vreo doi ani. Totul e dat uitării", ne-a spus, oftând, nea Fane, care păzeşte Halta Voluntari.
La Otopeni nici urmă de om. Gara a fost închisă, doar capetele câtorva muncitori se iţesc de sub o groapă.
Staţia Voluntari. A fost lăsată în paragină. Doar câteva ustensile mai găseşti în interior
„Băgăm în pământ cablurile pentru semafoare. În trei săptămâni terminăm aici. Am înţeles că or să bage Săgeata Albastră", zice unul dintre lucrători.
Şi cei din Ministerul Muncii ne promit acelaşi lucru. Potrivit lor, trenul de mare viteză va înconjura Centura Capitalei şi va opri în staţiile: Otopeni, Voluntari, Bucureşti Sud, Pantelimon, Pasărea, Popeşti Leordeni, Berceni, Jilava, Progresul, Vârteju, Ciorogârla, Chiajna, Chitila, Mogoşoaia, Griviţa şi Gara de Nord.
Staţia Otopeni. A devenit depozit. Nici nu poţi intra de cablurile împrăştiate peste tot
Ele vor fi legate de capetele staţiilor de metrou şi cele RATB. Deocamdată, metroul ajunge aproape de centură doar la staţiile Berceni şi Nicolae Teclu.
Investiţia de modernizare a liniei ferate de pe centură ajunge la 300 de milioane de euro.
Cablurile au fost furate. De doi ani de când trenul nu mai circulă, hoţii au lăsat stâlpii fără fire
Cu această sumă se vor electrifica circa 12 km de cale ferată şi se vor moderniza gările.
Muncitorii refac linia de tren. De două săptămâni, aceştia întăresc terasamentul şi pun cablurile pentru semafoare
Pe lângă haltele deja existente, autorităţile au de gând să mai construiască alte 13 staţii.
Biletul va costa cât cel de RATB
Proiectul de reabilitare a inelului feroviar face parte dintr-un program mai amplu de decongestionare a traficului pe principalele artere care leagă Bucureştiul de Şoseaua de centură.
Noul inel feroviar va pleca din Gara de Nord, va trece pe la Griviţa, iar apoi va intra pe centură prin Chitila, urmând apoi linia de centură.
Tariful pentru utilizarea căii ferate interne a Bucureştiului va fi similar celui practicat pentru metrou şi RATB.
Aşa arată inelul de centură cu toate staţiile în care va opri Săgeata Albastră