Pericolele ascunse dintr-o stațiune superbă a României. Lucrările de consolidare vor costa sute de milioane de lei
Țara noastră este plină de locuri superbe, pe care trebuie să le vizităm măcar și odată în viață. Însă, în ciuda frumuseții deosebite din România, nu trebuie pierdem din vedere faptul că există și anumite riscuri la care ne putem expune. Iar pe o anumită porțiune din Cheile Bicazului au fost identificate mai multe zone de risc major.

Se numără printre cele mai frumoase zone din țara noastră, însă, ne poate pune și în fața anumitor riscuri, dacă nu suntem atenți. Este vorba despre Cheile Bicazului, unde stâncile se pot prăbuși în orice moment, în mai multe zone.
Mai precis, specialiștii au identificat nu mai puțin de opt zone de risc major, unde siguranța turiștilor este pusă în pericol de către potențialele căderi de pietre și de arbori. Iar deși autoritățile au în plan mai multe lucrări importante de consolidare, acestea nu ar fi finalizate decât peste trei ani.
Autoritățile doresc să înceapă lucrări de consolidare
Potrivit experților care au analizat zona, perioada de iarnă este cea mai periculoasă. În sezonul rece, înghețul și dezghețul slăbesc structura versanților, iar pietrele și arborii se pot prăbușii peste turiștii sosiți în zonă.
Iar în cadrul expertizei tehnice solicitate de către autorități, au fost identificate opt zone de risc major, de-a lungul drumului. Prefectul județului Neamț, Adrian Bourceanu, deja a vorbit despre situație. „Instalarea de plase de mare rezistență și în cele mai multe cazuri vor fi dublate și de bariere de retenție flexibile”, a spus acesta, potrivit observatornews.ro.
Lucrările de consolidare vor costa 300 de milioane de lei
De asemenea, a mai fost propusă și construirea unei structuri de tip tunel, pe o lungime de 65 de metri, pentru a proteja turiștii care ajung la Cheile Bicazului. Autoritățile speră ca lucrările de consolidare să poată fi începute în această primăvară.
În total, priectul ar putea costa undeva în jur de 300 de milioane de lei și ar trebui să fie finalizat în următorii trei ani.
„Luând în calcul și perioadele necesare pregătirii documentației pentru lansarea în licitație, estimăm că undeva în 2028 ar putea fi finalizată această lucrare”, a explicat Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.