Peste 11 zile circulăm pe aici!
Mult a fost, puţin a rămas. Pasajul suprateran de la intersecţia Şos. Pipera-Bd. Văcărescu e gata pentru inaugurare. Asfaltul a fost turnat, iar muncitorii lucrau ieri la ultimele retuşuri.
Construcţia măsoară 474 de metri lungime, va avea patru benzi de circulaţie (două pe fiecare sens) şi e realizată în paralel cu lărgirea Şoselei Pipera.
Podul s-a înălţat până la etajul al doilea al blocurilor din zonă, însă, potrivit Municipalităţii, acesta va fi dotat cu panouri antizgomot pentru a nu-i deranja pe locatari. Ieri, muncitorii făceau ultimele retuşuri şi turnau asfalt pentru crearea mai multor benzi de circulaţie.
Din dreptul sediului Direcţiei de Permise Auto şi până la Pasajul Pipera-Tunari, inaugurat în decembrie 2009, Şoseaua Pipera va fi mai lată cu patru benzi (de la două la şase).
Muncitorii mai au puţin de lucrat lalărgirea Şos. Pipera
Aici, traficul auto a avut de suferit un an şi jumătate din cauza şantierului. Chinul va lua sfârşit până de Revelion. Primarul general Sorin Oprescu a declarat că pasajul va fi inaugurat până la sfârşitul anului, în termenul celor 18 luni prevăzute în contractul semnat cu constructorii.
Toate lucrările realizate aici costă 142 de milioane de lei şi au fost finanţate din bugetul Primăriei Capitalei. Dacă această construcţie e un exemplu,nu la fel se poate spune de alte şantiere abandonate de Municipalitate.
Şantiere abandonate
Străpungerea Doamna Ghica-Bd. Chişinău: a fost gândită pentru a lega cartierele Colentina şi Pantelimon. A fost abandonată de edili, deşi trebuia să fie gata în 2008. Primăria Capitalei a decis să reia lucrările la începutul acestei luni, după ce a organizat o nouă licitaţie.
Pasajul pietonal Eroii Revoluţiei: La piaţa cu acelaşi nume era prevăzut un pasaj pietonal de acces la metrou, cu ieşire spre cimitirul Bellu. Lucrarea a fost blocată din cauza firmei constructoare.
Staţia RATB de pe Pasajul Basarab: Pe cel mai mare pasaj din Capitală, Basarab, tramvaiele nu pot opri deoarece staţia RATB care a fost prevăzută aici nu a fost dată încă în folosinţă.
Edili spun că nu vor face acest lucru până când nu vor realiza şi trotuarul rulant care îi va duce pe călători direct pe peronul Gării de Nord.