Proiect. Metroul se extinde, două noi stații ar transforma total Bucureștiul
Rețeaua de metrou din București ar putea cunoaște o nouă extindere, odată cu propunerea unui proiect ambițios care vizează prelungirea magistralei M5. Inițiativa, susținută de Primăria Bragadiru, Primăria Sectorului 6 și Primăria Domnești, prevede construirea a două noi stații care să conecteze mai bine zonele periferice cu inima orașului.

Unde vor fi noile stații de metrou?
Conform planului, cele două stații ar urma să fie amplasate în Cartierul Latin și Domnești, două zone aflate în plină dezvoltare. Acestea ar facilita accesul locuitorilor la o infrastructură modernă de transport, reducând presiunea asupra rețelei de transport public de suprafață și descongestionând traficul din vestul Capitalei.
Cu toate acestea, proiectul nu poate fi implementat fără un studiu de fezabilitate care să confirme viabilitatea economică și tehnică a extinderii. În acest sens, autoritățile locale sunt pregătite să contribuie financiar pentru realizarea studiului, însă sprijinul Primăriei Capitalei rămâne incert, scriu cei de la Fanatik.
Primăria Capitalei nu sprijină proiectul
Deși inițiativa este bine primită de autoritățile locale din Bragadiru, Sectorul 6 și Domnești, Primăria Capitalei nu și-a exprimat susținerea pentru această extindere. Primarul Bragadiru, Gabriel Lupulescu, a declarat că a încercat să discute proiectul cu Nicușor Dan, însă fără succes:
„Vreau să spun că la Primăria Capitalei nu avem nicio deschidere. Noi am zis că suportăm în funcție de locuitori și studiile de fezabilitate. Primăria Sectorului 6 va fi lider de proiect, noi și Domneștiul vom contribui proporțional cu numărul de locuitori. Dar nu am avut cu cine să stăm de vorbă. Nicușor Dan a zis că este foarte ocupat".
Această poziție a Primăriei Capitalei pune sub semnul întrebării viitorul proiectului, având în vedere că Metrorex este subordonat Ministerului Transporturilor, iar orice extindere a rețelei necesită colaborare interinstituțională.
Care sunt avantajele extinderii metroului?
În ciuda obstacolelor, o astfel de extindere ar putea aduce beneficii semnificative:
Reducerea traficului – Prelungirea Ghencea este una dintre cele mai aglomerate artere din Capitală, iar metroul ar putea prelua o parte din fluxul de călători.
Creșterea valorii imobiliare – Zonele deservite de metrou devin automat mai atractive pentru investiții și locuințe.
Eficientizarea transportului public – Conectarea Cartierului Latin și Domneștiului la rețeaua de metrou ar scurta semnificativ timpul de călătorie către centrul orașului.