Românii au dat năvală la sălile de sport. S-au făcut de cinci ori mai multe abonamente
Statul în casă în perioada pandemiei a schimbat modul de viață al românilor. Sătui de atâta lâncezeală, românii au luat cu asalt sălile de sport. Un studiu arată că în ultima perioadă s-au făcut de cinci ori mai multe abonamente, iar unii merg la mai multe săli.
Pandemia a crescut interesul românilor pentru sport, iar peste 50% dintre aceștia preferă să meargă la mai multe săli de fitness într-o lună. Aleg locațiile în funcție de proximitate, tipurile de activități sportive, aparate și facilități.
ESX, sistemul digitalizat care încurajează mersul la sală prin acces la sute de săli cu un singur abonament, estimează 100.000 de abonamente vândute și 700.000 de intrări la sălile partenere.
”Tot mai mulți români conștientizează importanța sportului și a stilului de viață sănătos, în contextul pandemiei globale, mai ales că sălile de fitness sunt printre singurele spații unde, pe lângă mișcare, poți să te relaxezi și să socializezi. Interesant este și faptul că din ce în ce mai mulți români preferă să meargă la mai multe săli în cadrul unui singur abonament. Dacă acum doi ani doar 20% dintre membri mergeau la mai multe săli partenere acum procentul este de 55%. Aplicația ESX vine să susțină această tendință întrucât abonații noștri au acces la 270 de săli din toată țara, dar și alte beneficii precum diverse programe educaționale de fitness și nutriție. Preconizăm ca până la finalul anului, membrii noștri vor intra de 700.000 de ori la sălile partenere”, a declarat Andrei Trofin, fondator ESX.
Românii au dat năvală la sala de sport după perioada de izolare
Interesul românilor pentru a merge la sală a început să crească semnificativ după perioada de izolare din 2020 pentru că lumea nu a mai făcut sport, nu a mai ieșit din casă, au crescut în greutate, le-a crescut nivelul de stres, iar îndreptarea către mișcare a devenit tot mai necesară.
În plus, ei nu mai urmăresc doar activitatea în sine, vor să se încarce și cu energia oamenilor din jur, a grupurilor din sălile sportive, să schimbe mediul de acasă.
Prin urmare, românii sunt mai motivați să facă mișcare când merg la o sală decât dacă fac sport acasă, spre deosebire de anii trecuți.
Românilor le place să facă la sală fitness și cardio
Piața de fitness din România este estimată la aproximativ 500 de milioane de euro, Bulgaria atinge 650 milioane euro, Ungaria – 750 milioane de euro, Polonia – 1,1 miliarde euro, Franța, Spania, Italia – aproape 3 miliarde euro, iar piața din Anglia și Germania este de peste 5 miliarde euro.
Cele mai populare activități sportive rămân cele de fitness și cardio, în proporție de 70%, urmate de aerobic, yoga, dansuri, tenis de câmp, squash, escaladă, kickboxing, crossfit. Staisticile arată că bucureștenii și-au făcut cele mai multe abonamnete, urmați de ieșeni și clujeni.
Sălile de fitness au fost deschise pe 15 iunie, după perioada stării de urgență, și nu au mai fost închise până acum.
Patronii și clienții sunt obligați să respecte niște măsuri stricte, pentru împiedica răspândirea coronavirusului și se lucrează la doar jumătate din capacitate.
Citește și:
Cum se pregătesc sălile de fitness pentru marea deschidere din 15 iunie