S-a semnat contractul pentru ultimul tronson din Drumul Expres Craiova-Pitești. Are 31,8 km
Gata! A fost semnat contractul și pentru tronsonul 4 din Drumul Expres Craiova-Pitești (DX12), între Colonești și Pitești. Deja pe primele trei se lucrează. Acesta măsoară 31,8 km și ar trebui să fie gata în trei ani.
”Am participat la sediul CNAIR la semnarea contractului dintre Compania de drumuri și câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția lotului 4, grupul de firme UMB. Același antreprenor lucrează excelent pe tronsoanele 2 și 3 ale drumului expres și mă aștept ca ritmul să fie similar și pe acest segment din DX12.Ca termene contractuale, avem 12 luni pentru proiectare și 24 pentru execuția celor 31,8 km ai lotului dintre Colonești și Pitești”, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Tronsonul 4 din Drumul Expres Craiova-Pitești va avea 14 pasaje și 16 poduri
Tronsonul 4 va cuprinde 30 de structuri cu lungimea totală de 1.680 de metri (14 pasaje și 16 poduri), la care li se adaugă 28 de podețe.
În plus, va avea două noduri rutiere: unul la Podul Broșteni (pentru legătura cu DN65A și DN65), respectiv la Catanele (pentru legătura cu A1).
De asemenea, este prevăzută o bază de întreținere și deszăpezire la Oarja și vor exista două spații de parcare/servicii, amplasate de-o parte și de alta a drumului.
Drumul expres Craiova-Pitești va avea 121 km
Drumul expres Craiova - Pitești este împărțit în patru loturi, are o lungime totală de 121 de km, prevede câte două benzi pe sens de câte 3,5 metri lățime fiecare, fără bandă de urgență, acostamente de câte 1,5m pe fiecare parte și o bandă mediană cu separator lată de 3 metri.
Licitațiile pentru cele 4 loturi au fost lansate încă din iulie 2017, iar lucrările pe tot DX12 ar trebui să fie finalizate în totalitate în 2023.
Istoria licitațiilor celor patru tronsoane de pe Drumul expres Craiova-Pitești
Pentru tronsoanele 1 și 2, CNAIR a semnat contractele de la finele lui 2018, iar din mai 2019 au început primele lucrări pe șantier.
Tronsonul 3 (31,75km) și Tronsonul 4 (31,82 km) au fost contestate, iar procedura lansată de CNAIR a fost infirmată în instanță încă din 2018.
Cele două au fost relicitate, iar căștigătorul la licitație a venit la finalul lunii iunie 2020 - UMB pentru ambele tronsoane. Contractele au fost semnate în septembrie 2020, dar pentru tronsonul 4 instanța de judecată a întors decizia.
În februarie, CNAIR a decis din nou să atribuie contractul lotului 4 către UMB, dar și de această dată au fost depuse contestații.
Într-un final, iată că s-a reușit semnarea contractului cu acest antreprenor.
Citește și:
Imagini spectaculoase de pe șantierul drumului expres Craiova-Pitești. Cum arată noul pod peste Olt