Şantierul ăsta a împlinit 12 ani! Cum arată soşeaua care va lega Autostrada Bucureşti-Piteşti de Splaiul Independenţei

Ultima actualizare:

    Proiectul a evoluat în ritmul melculuiFotografii: Sever Gheorghe
Proiectul a evoluat în ritmul melculuiFotografii: Sever Gheorghe

2007 este anul în care au demarat lucrările pentru construirea şoselei care ar trebui să facă legătura dintre Autostrada Bucureşti – Piteşti şi artera Splaiul Independenţei. Au trecut 12 ani, iar proiectul este departe de a fi finalizat. Reporterii Click! au fost joi să vadă ritmul de lucru.

”Un pas la stânga binişor şi alţi doi paşi la dreapta lor”. Acest ritm de dans caracterizează cel mai bine modul în care s-au desfăşurat până acum lucrările la şoseaua care ar fi trebuit să degreveze bulevardul Iuliu Maniu, actuala intrare în Bucureşti dinspre autostrada A1, sufocată de trafic. Constructorul a montat joi, cu o macara care poate ridica 350 de tone, prima grindă a tablierului metalic ce asigură trecerea podului peste bulevardul Virtuţii. Este prima mişcare importantă din ultima vreme pe acest şantier. Vor mai fi aduse, până pe 1 septembrie, alte patru grinzi, care vor alcătui partea de pod peste Şoseaua Virtuţii.

Macaraua, în plină acţiune
Macaraua, în plină acţiune

Pentru montarea giganticei grinzi de 41 de tone, începând de miercuri noapte, la ora 23.00, a fost deviat traficul în zona Ciurel, pe sensul Piaţa Presei către bulevardul Ghencea. Devierea, care va fi valabilă până la începutul toamnei, a fost făcută pe un drum amenajat de constructor. ”Proiectul a fost iniţiat în urmă cu 12 ani, a fost preluat cu un grafic de execuţie de 10 la sută, iar în prezent, nodul Virtuţii, componentă a acestei investiţii, e realizat în proporţie de peste 90 la sută”, a anunţat primarul general al Capitalei, Gabriela Firea. Potrivit autorităţilor, întârzierile au fost cauzate de diferite procese intentate de cei care au proprietăţi de-a lungul arterei. În cele din urmă, procesele au fost câştigate de municipalitate.

Traficul rutier a fost deviat
Traficul rutier a fost deviat

Din păcate, pentru ca şoseaua să devină realitate mai este mult de lucru. De ce? Lucrarea a fost împărţită în trei părţi: Splaiul Independenţei – Şos. Virtuţii, Şos. Virtuţii – Şos. de Centură şi Şos. de Centură – Autostrada A1, pod Ciorogârla. Cum se lucrează doar la prima porţiune, este evident că ”Penetraţia Splaiul Independenţei - A1”, aşa cum se numeşte oficial, va fi un şantier mulţi ani. Când va fi terminată, şoseaua va avea 8, 3 km şi trei benzi pe sens.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard și Alejandra Gere, GettyImages (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
centrala jpeg
churches lalibela  jpg
manastirea Ghighiu  jpeg
Pensionari discută cu reprezentanții presei și oficialii Caselor de Pensii de care aparțin privind recalcularea pensiei, în București. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
stat bloc romania jpg
centrala termica de apartament instalator shutterstock 2373202799 jpg
vant puternic distrugeri jpg
Regele Charles  foto   GettyImages jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net