Te învăţăm cum să închei cea mai bună asigurare
Fiecare societate de asigurare e obligată prin lege să prezinte pe propriul site statistica reclamaţiilor primite de la clienţi şi a soluţiilor oferite. Specialistul Click! Alexandra Popa ne spune care sunt cele mai sigure societăţi de asigurare unde poţi încheia o poliţă.
Comisia de Supraveghere a Asiguratorilor a introdus o nouă obligaţie pentru firmele de asigurări, favorabilă consumatorilor. Societăţile de asigurare trebuie să realizeze o statistică lunară şi periodică cu numărul de reclamaţii primite de la clienţi şi soluţiile favorabile. Aceasta trebuie făcută publică.
Unde se regăsesc cele mai multe reclamaţii?
În primul semestru, zece societăţi de asigurare din România au primit în jur de 7.500 de reclamaţii din partea clienţilor. Repartizarea acestora este însă departe de a fi uniformă sau constantă.
Pe primul loc în primul semestru al acestui an se află Astra Asigurări, cu mai mult de 37% din totalul reclamaţiilor. Pe locul al doilea, la distanţă destul de mare, se află Asirom, cu aproximativ 15%, urmat de Omniasig şi BCR Asigurări, fiecare cu un procent de aproape 11%.
În primele şase luni ale anului, cele mai puţine reclamaţii le-a primit Uniqua Asigurări (112) şi Groupama (149). Topul este cu mult diferit de anul trecut. Per total, în 2011, cele mai multe reclamaţii le-a înregistrat Omniasig, cu 24% din total, urmat imediat de Euroins, acesta din urmă având un procent similar. Cele mai mici ponderi ale reclamaţiilor primite, între 2% şi 3% din total, le-au prezentat Allianz, Groupama şi Uniqa.
Majoritatea răspunsurilor, favorabile clienţilor
Pe lângă numărul mare de reclamaţii, un alt indicator important e şi rata soluţiilor favorabile oferite consumatorului. Astfel, în condiţiile în care numărul efectiv de sesizări poate varia în funcţie de mărimea companiei sau orientarea către zona clienţilor persoane fizice, ponderea soluţiilor favorabile clienţilor oferă o imagine a calităţii produselor şi serviciilor oferite de fiecare societate.
În primele 6 luni ale anului, aproximativ 88% din totalul reclamaţiilor primite au fost soluţionate în favoarea clientului la Euroins, Omniasig şi Astra Asigurări.
La polul opus se află Allianz şi Carpatica Asig, unde sub 20% din sesizări au dat dreptate clientului şi au indicat că societatea în cauză nu a acţionat corect în relaţia cu aceştia.