"Trenurile Soarelui" revin pe șine, din 13 iunie! De la cât pleacă prețul unui bilet 

Începând cu 13 iunie, CFR Călători repornește programul estival "Trenurile Soarelui 2025” care aduce peste 30 de garnituri directe spre litoral, inclusiv către stațiunile de la Marea Neagră și Delta Dunării.  

"Trenurile Soarelui" vor circula din 13 iunie Foto: clubferoviar.ro
"Trenurile Soarelui" vor circula din 13 iunie Foto: clubferoviar.ro

De unde vor pleca "Trenurile Soarelui"

"Trenurile Soarelui"CFR Călători anunță lansarea programului "Trenurile Soarelui 2025” care va fi activ în perioada 13 iunie – 8 septembrie. 54 de trenuri directe, dintre care 32 suplimentare ("trenurile soarelui"), vor lega direct marile orașe ale țării de stațiunile de la Marea Neagră, inclusiv Mangalia, Constanța și Eforie Nord, dar și de Delta Dunării, cu opriri la Tulcea.

Trenurile vor circula atât ziua, cât și noaptea, iar călătorii vor putea alege între vagoane clasice, cușetă sau de dormit. Printre orașele mari din care vor pleca garnituri directe se numără București, Brașov, Cluj-Napoca, Iași, Suceava, Timișoara și Oradea.  

Cât costă biletele 

Un bilet întreg la clasa a II-a pe ruta București – Constanța costă 67 de lei, în timp ce pentru elevi și studenți transportul este gratuit sau redus, în funcție de condițiile legale. Pentru cei care aleg vagoanele de dormit, prețurile pornesc de la aproximativ 100 de lei, în funcție de distanță și tipul compartimentului.

Reprezentanții companiei încurajează achiziția biletelor online, din aplicația mobilă sau de pe site-ul oficial cfrcălători.ro, acolo unde sunt disponibile și reduceri suplimentare pentru cumpărarea din timp. "Trenurile Soarelui” reprezintă unul dintre cele mai populare programe sezoniere ale CFR Călători, fiind reluat anual pentru a susține turismul intern și pentru a oferi românilor o alternativă comodă și ecologică de a ajunge la mare.

Care sunt lipsurile programului "Trenurile Soarelui" 

Potrivit site-ului clubferoviar.ro, data de finalizare a programului este, însă nepotrivită (8 septembrie). În primul rând, "Trenurile Soarelui" se vor opri la Constanța în plin program "Litoralul pentru Toți", în condițiile în care cele mai reduse tarife la cazare se găsesc în sudul litoralului, spre care nu vom mai avea trenuri directe. La toamnă școlile încep pe 8 septembrie, însă cei care nu au copii de școală vor să meargă în continuare la mare.

Schimbările climatice din ultima perioadă au arătat că septembrie este una dintre cele mai potrivite luni pentru a merge la mare, temperatura aerului este cea potrivită (nici frig, dar nici caniculă), iar cea a apei de 22-23 de grade: ideală. Septembrie este o lună mai bună de ajuns la malul mării decât iunie, când de cele mai multe ori ai surpriza ca temperatura apei mării să fie scăzută, potrivit clubferoviar.ro. 

Clubferoviar.ro: trenurile sunt insuficiente 

Pentru bucureșteni, numărul de trenuri în circulație pe relația București Nord-Constanța va fi oarecum suficient, însă cele care vor merge până la Mangalia nu. Vor fi doar șase trenuri pe zi. În plus, se menține de ani buni un aspect negativ. Toate trenurile directe spre Mangalia sunt concentrate în prima parte a zilei. În acest an, ultimul tren direct pleacă din București Nord la ora 8,11 (IRN 1994), se arată pe site-ul clubferoviar.ro. 

Mai apare și problema vagoanelor introduse în compunerea trenurilor spre litoral. Multe dintre acestea, modernizate cu ani în urmă, nu fac față la temperaturile extreme din ultima perioadă și cedează instalația de aer condiționat, ceea ce transformă călătoria într-un coșmar. Și nu doar vagoanele de clasa 1 și a 2-a sunt puține pentru a asigura mobilitatea în sezonul estival, ci și cele de dormit și cușetă. De exemplu, trenul 1941 Satu Mare-Mangalia va avea în compunere doar vagoane cușetă cu șase locuri în cabină, nu și vagon de dormit, la fel și perechea lui, la întoarcere. Nici IRN 1992 Timișoara Nord-Mangalia și perchea sa nu vor avea vagoane de dormit, ci doar cușetă cu patru sau șase locuri în cabină. În aceeași situație se va afla și trenul IRN 1962 Iași-Mangalia care nu va avea decât cușete de șase locuri. Mai norocoși sunt bucovinenii, căci IRN 1952 va avea în compunere și vagon de dormit.



Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
Netflix HBO Max warner bros jpg
cea mai tanara miliardara din lume are 29 de ani a avut o idee care a imbogatit o rapid 1029087 png
vera webp
Pantone Color Institute jpeg
crima pexels jpg
image png
image png
restaurnat in pestera jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net