Trotinetele electrice ucid! Avertismentul lui Titi Aur: „Băgăm sub preș numărul răniților grav!”. Ce măsuri au luat alte țări, pentru evitarea tragediilor?
A crescut alarmant numărul de accidente produse, adesea, de conducătorii de trotinete electrice, care ignoră regulile de circulație sau se aventurează în zone interzise. În urma bilanțului tragic din 2025, peste 1.500 de răniți și 7 decese, Titi Aur, specialist în conducerea defensivă, trage un semnal de alarmă, exclusiv prin intermediul Click! Iată și care vor fi noile reguli, în România, cu mult mai aspre.






„În foarte multe țări, există, mai ales în școli, un program de educație rutieră”
Trotinetele electrice oferă, ce-i drept, o alternativă rapidă și comodă de transport urban, însă, în lipsa unor reguli mai aspre, în trafic, accidentele au tot crescut, de la an la an. Titi Aur a luat atitudine:
„În foarte multe țări, există, mai ales în școli, un program de educație rutieră, prin care, tinerii, aflați pe biciclete sau pe trotinele electrice, dar și cei care trec strada, să conștientizeze pericolul din trafic. În timpul școlii de șoferi, aici, la noi, nimeni nu te învață că ai o răspundere imensă, nu se învață prevenția, conducerea defensivă.
În alte țări există un program de educație rutieră, în școli și-n grădinițe
Chiar azi am avut discuții cu un prieten, stabilit în Danemarca. Acolo, se face educație rutieră și la grădiniță și în școli, copiii sunt duși în coloană, sub îndrumarea unui profesor, și li se explică, într-un spațiu special amenajat, cum să traverseze strada, cum să circule cu bicicleta, dar asta se întâmplă și în Franța, în Elveția.
Acolo primăriile amenajează un poligon special, pentru ore de educație rutieră, de aceea la alții sunt mai puține accidente, iar noi suntem campioni la morți pe șosea”, a menționat Titi Aur, exclusiv pentru Click!
Ce se întâmplă, în alte țări, dacă depășești viteza legală cu trotineta electrică: „Ți se confiscă!”
Iată și ce pățesc cei care se aventurează în trafic cu o trotinetă electrică, care e construită să ajungă la o viteză mai mare decât cea admisă:
„Cu trotinetele acestea trebuie să mergi cu un maxim 25 de km/h, dar unele sunt făcute să meargă cu mai mult. În alte țări, de pildă, și-n Olanda, ești oprit de polițist, iar un tehnician specialist îți calculează viteza pe care o poate prinde trotineta ta. Dacă poate depăși cei 25 de km/oră, maxim prevăzut de lege, ți se aruncă trotineta într-o dubă și ți se confiscă. La noi, în România, verifică, oare, cineva?”.
„Băgăm mereu sub preș numărul răniților grav”
Specialistul în conducerea defensivă Titi Aur a mai precizat:
„La noi, tinerii care urcă pe trotinetele electrice sunt obligați să circule pe carosabil, însă nu au o educație rutieră. Ce legislație există, în cazul lor, ce au învățat ei? Prin conferințe, ne tot păcălim că la sfârșitul anului se înregistrează scăderea numărului de accidente în trafic. Normal că scade, cine se mai urcă pe trotinetă electrică iarna?
Mereu băgăm numărul răniților sub preș. Numărul morților a mai scăzut nu că șoferul conduce mai bine, mai atent, ci pentru că mașinile sunt mult mai dotate, te protejează, în caz de accident. Plus că a progresat, în ultimii ani, și sistemul de intervenție.
Dacă acum 20-30 de ani venea Salvarea după trei ore, acum vine în câteva minute, există telefoane mobile, ca să anunți, sunt medici, paramedici, elicoptere”, a mai precizat celebrul pilot român.
Măsuri luate în România, după cele șapte decese, în 2025
Potrivit stirileprotv. ro, Lucian Bode a anunțat că au început dezbaterile, în Comisia pentru Transporturi și Infrastructură, privind regulile de circulație pentru trotinetele electrice:
„Maximum 25km/h, viteza de deplasare, la o putere a motorului de 2 kw. Purtarea căștii de protecție devine obligatorie. O altă provocare vizează introducerea unei asigurări obligatorii de răspundere civilă, în cazul pagubelor produse terților”.
Se modifică și vârsta. O persoană trebuie să aibă vârsta nu de 14, ci de peste 16 ani, ca să aibă acces la trotinetele electrice.




































