Uite invenţia care fereşte maşina de tren!


    Un tânăr ieşean a pus la punct un  dispozitiv revoluţionar (foto: Florin Chirica)
Un tânăr ieşean a pus la punct un dispozitiv revoluţionar (foto: Florin Chirica)

Impresionat de tragedia de la Scînteia, din 2009, unde 14 ieşeni şi-au pierdut viaţa după ce un tren a intrat în plin într-un microbuz, un tânăr a creat un dispozitiv revoluţionar. Este vorba despre un sistem complex care poate bloca autoturismele atunci când se apropie trenul la trecerile de cale ferată care nu sunt dotate cu bariere.

Practic, ar trebui instalate nişte modulatoare wireless şi senzori pe cele trei panouri de avertizare instalate pe şosea, din 50 în 50 de metri, înainte de trecerea la nivel cu calea ferată.

În acelaşi timp, sub şosea, în dreptul acestor panouri, ar trebui montate bobine care generează câmp electromagnetic.

Partea a doua a invenţiei presupune dotarea maşinilor cu câte un senzor şi a unor receptoare wireless conectate la computerul de bord.

Cu toate acestea în ordine, senzorul inductiv, plasat de sub maşină, reacţionează la câmpul electromagnetic din carosabil, iar computerul de bord primeşte informaţii complexe prin intermediul senzorilor de pe panourile de avertizare.

Tânărul inventator, Andrei Chirilă, în vârstă de 23 de ani explică în detaliu cum funcţionează sistemul:

„Şoferul este avertizat prin intermediul computerului de bord dacă şi din ce parte vine trenul, primeşte chiar o fotografie a trenului şi-i este menţionată distanţa exactă faţă de trecere.

Dacă şoferul vrea să forţeze pasajul, sistemul îi plafonează viteza, în prima fază, până la 40 de kilometri la oră.

Ulterior, la ultimul panou de avertizare, o frânează total, iar şoferul nu mai poate înainta până nu trece trenul", precizează Andrei Chirilă, masterand în anul II la Facultatea de Inginerie Electrică, Energetică şi Informatică Aplicată din Iaşi.

Andrei Chirilă este încrezător că va fi primit în audienţă chiar în Germania de şefii Volkswagen şi se arată convins că aceştia vor fi interesaţi de o colaborare.

Click! spune:

Efortul financiar este consistent şi punerea vreodată în aplicare depinde în mare măsură de implicarea instituţiilor statului şi de interesul marilor producători de autoturisme.

„Până în 500 de dolari vor costa senzorii de pe panouri şi bobinele de pe suprafaţa carosabilă, la fiecare trecere, iar încă vreo 400 de dolari ar costa îmbunătăţirile aduse autoturismelor", spune tânărul.

13 august 2009. 14 morţi în accidentul de la Scânteia

Cel mai grav accident la trecerea peste o cale ferată din România a avut loc în comuna Scânteia, din judeţul Iaşi.

14 morţi în accidentul de la Scânteia
14 morţi în accidentul de la Scânteia

14 oameni au murit după ce microbuzul în care se aflau a fost izbit de tren.

Martorii la tragedie au declarat că pasagerii şi bucăţi din microbuz au fost împrăştiate pe o distanţă de mai bine de 350 de metri.

Cei doi patroni ai firmei transport care deţinea microbuzul au fost condamnaţi la închisoare. Sentinţa de trei ani de închisoare cu executare este definitivă.

8 boca arsenie  jpeg
Mihaela Borcea 9 jpg
eticheta alimente jpg
FotoJet jpg
somn shutterstock 398208937 jpg
transylvania 3902156 1920 jpg
Irene Cara FOTO Profimedia jpg
mihai voropchievici jpg
shutterstock carbune
WhatsApp Image 2022 11 27 at 13 59 39 jpeg
image
image
image
image
romania 1894741 1920 jpg
transylvania 3902156 1920 jpg
8 boca arsenie  jpeg
calendar ortodox 2021 27 noiembrie sfantul mare mucenic iacob persul jpeg
FotoJet (3) jpg
dog 1168663 1920 jpg