Un ploieştean n-a avut bani să-şi cumpere avion, aşa că şi-a construit nu unul, ci două!

Ultima actualizare:

    Dragoş Stoicescu, la manşa unuia dintre avioanele saleFoto: "Adevărul"
Dragoş Stoicescu, la manşa unuia dintre avioanele saleFoto: "Adevărul"

De mic a fost fascinat de zbor! Mânat de pasiune, pilotul ploieştean Dragoş Stoicescu şi-a construit două avioane. El zboară cu ambele aparate uşoare, la care a muncit într-o hală a societăţii pe care o deţine la Ploieşti.

Pasionat de zbor, Dragoş Stoicesu, pilot de încercări, şi-a suflecat mânecile şi a trecut la treabă. După multe zile de trudă, de pe poarta halei în care a muncit alăuri de câţiva colegi au ieşit Falcon şi Condor, două avioane ultrauşoare.

Dragoş Stoicescu povesteşte că slăbiciunea pentru avioane o are încă din copilărie, când construia, la Clubul Pionierilor din Ploieşti, aeronave de mici dimensiuni, cu anvergura aripilor de cel mult un metru. Zborul i-a intrat în sânge, astfel că, în perioada în care era student la Facultatea de Energetică, a încercat să intre în aviaţie, doar o uşoară miopie l-a împiedicat să treacă de criteriile militare impuse în anii ‘70. Aceste condiţii dure s-au schimbat după Revoluţie, astfel că micul defect de vedere nu l-a mai împiedicat pe Dragoş Stoicescu să-şi realizeze visul. A intrat oficial în rândul piloţilor civili, iar la finalul anilor ‘90 a pătruns în lotul piloţilor de acrobaţie al României.

"Răspunde perfect la comenzi"

„Am decis să mă las de acrobaţie. Mi se aplecase! Să faci acrobaţie aeriană este ca şi când ai mânca acelaşi fel de mâncare ani la rând. Aşa că am trecut la un alt nivel şi am decis să am avionul meu. Bani să-mi cumpăr unul din fabrică nu aveam, dar să construiesc unul, da“, povesteşte, însufleţit, Stoicescu. Cu pregătirea de inginer energetician, cu experienţa de la Palatul Copiilor, dar şi cu multe ore de studiu al manualelor de aviaţie, pilotul ploieştean a proiectat mai întâi pe hârtie primul său avion: Condor. Munca a fost extrem de migăloasă: de pildă, doar la aripi a fost nevoie de 15.000 de nituri. În iulie 2000, Condor urca pe cer pentru prima oară.


    Cele două avioane uşoare construite de ploieştean sunt adăpostite într-un hangarFoto:
Cele două avioane uşoare construite de ploieştean sunt adăpostite într-un hangarFoto:

Deşi avionul zbura impecabil, nu putea face însă acrobaţii în aer, aşa că Stoicescu s-a decis să meşterească al doile avion, un monopost capabil să facă spectacol pe cer. Aşa s-a născut, în 2011, Falcon, cu care a participat la spectacole aviatice pe aerodromul de la Strejnic.

„Răspunde perfect la comenzi, iar când l-am testat, evident singur, pentru că la aşa ceva nu iei oameni cu tine, am fost foarte surprins cât de uşor zboară. Nu simţeam nimic la manşă, chiar am crezut că s-a rupt sau că s-a întâmplat ceva“, îşi laudă Dragoş Stoicescu “mezinul” înaripat.

Citeşte articolul complet pe adevarul.ro!

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard și Alejandra Gere, GettyImages (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
diabet jpg
liviu dragnea 8 JPG
varza murata 505587 webp
bunt erleuchtet chinas jpg
image png
Warren Buffett FOTO Profimedia jpg
turcia jpg
casa jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net