Vezi Perseidele și planetele prin cel mai mare telescop portabil, de pe acoperișul Mall Promenada

Diseară, puteți vedea Perseidele și planetele prin cel mai mare telescop din BucureștiFoto: Astrofoto.ro

Pasionații de astronomie și nu doar sunt așteptați în seara aceasta să vadă spectacolul de pe cer: Perseidele și planetele. Pentru asta vor avea la dispoziție cel mai mare telescop portabil, pus la dispoziție de vânătorul de eclipse, Cătălin Beldea. Evenimentul începe la ora 19.30 și are loc pe acoperișul Mall Promenada, din Capitală.

Astăzi, 12 august, de la ora 19.30, ai parte de evenimentul inedit al verii: o călătorie prin Univers și cu opriri pe Lună, Saturn și Jupiter.

Alături de astrofotograful și vânătorul de eclipse Cătălin Beldea, terasa Promenada te așteaptă să descoperi Universul prin telescoape profesionale.

Terasa de la Mall Promenada a fost aranjată pentru evenimentul astronomic, din seara aceasta

Vei afla cum apar Perseidele, din ce cometă provin și, poate, răspunsul la cea mai importantă întrebare: dacă există viață în Univers în afara planetei Pământ. Accesul la eveniment este gratuit!

Cel mai mare telescop portabil din București, vedeta serii

Punctul de atracție principal al serii va fi cel mai mare telescop portabil din București, cu o oglindă de 405mm.

Alături de acesta, curioșii vor putea vedea alte trei telescoape profesionale și vor fi ghidați de către alți astronomi în călătoria către Lună, Jupiter, Saturn și sateliții săi.

Perseidele, vizibile cu ochiul liber în partea de nord-vest

În plus, Perseidele vor fi vizibile cu ochiul liber pe cerul de nord-vest, iar câteva ținte stelare interesate vor putea fi observate de către curioși, începînd cu ora 21.30.

Pe lângă show-ul Profesorului Trăsnit, cei mici vor avea la dispoziție AstroKids Corner - un atelier creativ și educativ în care vor descoperi corpurile cerești din Sistemul Solar alături de Adina Soare, lector Astroclub Junior București.

Ateliere pentru copii despre corpurile cerești

Tot ea îi va ghida pe copii și în călătoria printre planete și Perseide, explicând ce este o stea, care sunt fazele Lunii și alte informații pe înțelesul lor.

Ghidul și organizatorul acestui eveniment este Cătălin Beldea, vânător de eclipse, astrofotograf și Astronomy Editor al revistei Știință & Tehnică. Cătălin este recordman la observații de eclipse totale de Soare - a documentat 12 eclipse totale pe șase continente.

Ce sunt Perseidele

Denumite după constelația din care par că vin, Perseidele reprezintă unul dintre numeroasele roiuri de meteori activi într-un an.

Perseidele sunt cunoscute pentru că este perioada concediilor și a vacanțelor, perioada din an când oamenii petrec mai mult timp sub cerul liber, noaptea.

Perseidele pot fi văzute cu ochiul liber, în această seară

Fenomenul de stea căzătoare este arhicunoscut. Dâra luminoasă de pe cer este lăsată de o particulă sub 1 mm diametru care aprinde aerul când intră în atmosfera Pământului.

Pentru o fracțiune de secunda vedem acest fenomen, denumit de astronomi meteor. Particula de praf cosmic care arde în atmosferă se numește meteoroid, iar pietroiul care uneori cade pe Pământ se numește meteorit.

Toate aceste particule de praf vin de la cometa 109P/Swift-Tuttle, care, când trece pe lângă Soare, sublimează şi praful cosmic prins în nucleul îngheţat este eliberat în spaţiu, explică specialiștii.