„Zâmbetul lui Iliescu“. De unde se trage porecla Daciei 1310, ultimul model din seria produsă la Mioveni

Ultima actualizare:

    Masca şi farurile maşinii amintesc de zâmbetul fostului şef de stat
Masca şi farurile maşinii amintesc de zâmbetul fostului şef de stat

Vă aduceţi aminte de ultimul model Dacia 1310? În 1999, maşina a trecut printr-o cosmetizare, înainte de retragerea de pe piaţă din 2004. Acest automobil a avut succes în România şi a primit porecla „Zâmbetul lui Iliescu“, din pricina farurilor şi a măştii, care aminteau de expresia de pe faţa lui Ion Ilescu, fost preşedinte al României.

La începutul anilor 2000, sute de angajaţi ai fabricii de autoturisme Dacia au protestat la Mioveni (Argeş), din cauza salariilor mici. Sindicatele l-au invitat pe Ion Iliescu la discuţii, dar preşedintele României n-a venit. Supăraţi, câţiva angajaţi ai uzinei au spus că maşinile pe care le fabrică “zâmbesc” precum Iliescu, iar ei n-au ce să pună pe masă. De atunci, Dacia 1310 a fost cunoscută drept „Zâmbetul lui Iliescu”, scrie adevarul.ro.Cea mai populară maşină a românilor din acea perioadă a fost fabricată de compania Dacia între anii 1979 şi 2004, fiind un succesor al modelului Dacia 1300. Ultima berlină a fost fabricată pe 21 iulie 2004, apoi uzina argeşeană a fost preluată de colosul francez Renault, care a lansat modelul Dacia Logan. Dacia 1310 a fost produsă, la fel ca şi Dacia 1300, în două variante de caroserie, berlină şi break, fiind derivată de asemenea în versiuni cu hayon (Dacia 1320 şi Dacia 1325 Liberta, produse între 1988 şi 1996), camionetă (gama Dacia Pick-Up, produsă între 1975 şi 2006), respectiv coupé (versiunea Sport, produsă între 1981 şi 1992). 

Noua Dacia 1310, varianta de după 1999, dispunea de faruri ce aveau la exterior o nouă formă, care păstra reflectorul dreptunghiular, dar care era acoperit de capotă şi de noua mască. Această cosmetizare a maşinii a generat asemănarea cu zâmbetul larg al lui Ion Iliescu. În 2001 apare, de asemenea, Dacia pickup cu motor de 1.900 de centimetri cubi. Din 2002, Dacia 1310 îşi schimbă numele în Berlină, respectiv Break, iar numele 1310 este abandonat. Datorită lansării pe piaţă a modelului SuperNova şi a modelului Solenza, vânzările modelului Berlina au scăzut considerabil. În septembrie 2004, producţia versiunilor Berlina şi Break încetează. Până în anul 2006 au rămas în producţie doar variantele pick-up.Click! spuneIon Iliescu, acum în vârstă de 91 de ani, a fost un membru marcant al Partidului Comunist Român (PCR). După Revoluţie, a fost membru fondator al Frontului Salvării Naţionale (FSN), din care a derivat Partidul Social Democrat (PSD). El a fost ales de trei ori preşedinte al României: 1990 – 1992, 1992 – 1996 şi 2000 – 2004. 


    Masca şi farurile maşinii amintesc de zâmbetul fostului şef de stat
Masca şi farurile maşinii amintesc de zâmbetul fostului şef de stat

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
asistati social romania foto arhiva adevarul jpg
image
image
image
image
image
image
Infographic 02 png
fond postasi 2 1698256806 jpg
Manastirea Cernica FOTO Shutterstock
casa florilor jpg
dus jpg
iluzie optica jpg
Rione Terra Volcano jpg
cirese advertorial img 4 jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net