Ziua Mondială a Bicicletei. Când a apărut prima „mașină pentru mersul pe jos”, așa cum a fost numită în anul 1814

Ultima actualizare:

    Prima bicicletă cu pedale este cea numită ”păianjen”, apărută în 1853Foto: biciclistul.com
Prima bicicletă cu pedale este cea numită ”păianjen”, apărută în 1853Foto: biciclistul.com

România sărbătorește astăzi, 3 iunie, pentru prima dată Ziua Națională a Bicicletei. Legea a fost votată la sfârșitul anului trecut și a fost iniţiată de parlamentari ai UDMR. Dar, iată când a apărut prima „mașină pentru mersul pe jos”, așa cum a fost numită bicicleta în anul 1814!

Au trecut 207 de ani de la prima invenție a ceea ce se numește prima bicicletă. Istoria spune că cel care a creat-o este baronul german Carl von Dresen.

În 1814, el a asamblat o oarecare trotinetă din lemn pe care a numit-o ”mașină pentru mersul pe jos”, scriu cei de la biciclistul.com.

Diferența principală dintre acel dispozitiv și bicicletele moderne a fost doar că nu avea pedale și omul era nevoit să se împingă cu picioarele de sol, pentru a se deplasa.

În 1817, Carl von Dresen a primit licență pentru invenția sa.  În istoria ulterioară a dezvoltării bicicletei, invenția a fost numită “cărucior”, după numele creatorului său. Cuvântul este și acum în vocabularul nostru, dar sensul s-a schimbat complet.  

Ziua Mondială a Bicicletei. Un fierar scoțian i-a pus pedale

În jurul anilor 1839-1840, un oarecare Kirkpatrick Macmillan, un fierar scoțian, a decis să îmbunătățească bicicleta lui Dresen și i-a adăugat pedale. Dar oamenii din acele vremuri nu au apreciat-o.

În 1853, datorită francezul Pierre Michaux a fost patentate pedalele care erau atașate la roata din față. În același timp bicicleta avea un scaun cu arc și frâna. În istoria bicicletei, acest model se numește ”păianjen”.

După ce pe 31 mai 1868, în suburbia Parisului Saint-Cloud, a avut loc o cursă de doi kilometri pe bicicletele ”păianjen”, plimbarea pe două roți a devenit peste tot o ocupație foarte distractivă.

Ziua Mondială a Bicicletei. Roata cu spițe a apărut în 1867

Apoi, în 1867, istoria bicicletei a fost completată cu un nou eveniment. Inventatorul Cowper a creat o construcție nouă: o roată cu spițe.

La un an după acest eveniment, la Paris, compania “Meyer & Co”, a început fabricarea bicicletei cu lanț, așa-numita unitate de lanț la roata din spate.

1870-1885 sunt anii bicicletelor poreclite cu o denumire hazlie ” scuturătorul de oase”. Așa se numeau bicicletele cu o roată mare în față.

La roata din față erau atașate pedalele, iar roata din spate era mult mai mică. Astfel, din cauza acestor roți a crescut viteza maximă de circulație la aproape 30 km/h.

Dar mersul pe acest tip de bicicletă era total nesigur, astfel că la cele mai mici denivelări puteai să cazi.

Ziua Mondială a Bicicletei. Primele biciclete din România au apărut la Iași

În 1880, guvernarea orașului Iași a înregistrat aproximativ zece de astfel de biciclete, iar doi ani mai târziu au apărut și în București.

Pentru că drumurile erau proaste, bicicletele au fost interzise de către autorități. Construcția bicicletei a fost apoi îmbunătățită apoi tott timpul, doar în Statele Unite și Anglia fiind depuse aproximativ 6.000 de licențe.

Citește și: 

3 iunie - Ziua Mondială a Bicicletei. Uite de la ce a pornit totul

Vedetele s-au îndrăgostit de biciclete. Te bagi să dai o tură cu ele?

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
image png
image png
Cala s’Almunia, foto Shutterstock jpg
Magazin FOTO  Unsplash jpg
gheata pixabay jpg
ATM, foto Shutterstock jpg
wooden q 1750833500694 jpg
Regele Charles al III lea, foto Shutterstock jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net