Noul Kia Venga, familist la scară redusă - FOTO
Mic, dar cu spaţiu suficient pentru o familie. Kia a pus laolaltă calităţile lui Cee'd cu emoţia stilistică a lui Soul pentru a crea Venga. Dimensiuni de clasă mică, spaţiu interior şi portbagaj de clasă compactă-medie.
Aspectul exterior este plin de personalitate şi abordează în partea frontală noile trăsături de marcă adoptate de cele mai recente modele Kia. Spatele nu este neapărat în acord cu botul maşinii, dar are linii elegante şi aminteşte prin decupajul stopurilor de seria Q de la Audi; la acest capitol, tupeul menţionat anterior poate fi atribuit designerului-şef Kia, Peter Schreyer, care a lucrat înainte pentru Audi.
Probabil că tot pe Schreyer ar trebui să îl tragem de mânecă pentru oglinzile retrovizoare: pe cât de elegant se integrează cu exteriorul, pe atât sunt de frustrante când te afli la volan. Îţi doreşti să fi fost decupate exact pe dos, păstrând latura mai lungă pentru partea inferioară a oglinzii.
Interior funcţional
Din fericire, după ce urci la bord ai mai multe motive de laudă decât de critică. Podeaua perfect plană şi spaţiul amplu la nivelul umerilor asigură celor din spate o libertate de mişcare foarte bună, superioară unei maşini ce are tunel central interior.
Bancheta poate culisa înainte şi înapoi pe o distanţă de 13 cm, pentru a favoriza după voie spaţiul pentru pasageri sau pentru bagaje. În plus, suspensia spate, deşi lipsită de rafinamentul soluţiei multi-link de pe Cee'd, reuşeşte să combine ţinuta fermă cu un nivel de confort suficient.
Comenzile climatizării au un aranjament deosebit faţă de majoritatea rivalilor, dar descoperi că sunt intuitiv plasate. Te bucuri de sistemul multimedia complet (disponibil în serie pe versiunea de top, Fever), până când descoperi că navigaţia nu recunoaşte unele drumuri naţionale.
Comportament onest
Dieselul de 1,4 litri şi 90 CP este onest, fără pretenţii de sportivitate, destinat în special celor care se mândresc mai degrabă cu un consum redus, decât cu viteza maximă atinsă. Chiar dacă are 220 Nm, cuplul pare insuficient, şoferul fiind nevoit să facă retrogradări dese de treaptă pentru a rula mai alert.
Vezi mai multe imagini în Mediacenter!
Deşi sunetul motorului nu creează probleme celor de pe locurile din spate, când te afli în faţa volanului îţi dai seama că ar fi fost de dorit o antifonare mai bună a motorului. În ceea ce priveşte stabilitatea şi frânarea, sunt în nota modelelor concurente, dar trebuie remarcat faptul că ESP-ul se află în standard pentru toate versiunile de echipare.
Materialele bordului sunt făcute să ţină în timp, nu să impresioneze: panourile interioare ale uşilor, de pildă, turnate atent pentru a reproduce texturi diferite, sunt mai rigide decât nivelul tactil cu care ne-a obişnuit Cee'd.
Comparaţia cu Cee'd aduce însă în lumină cea mai mare calitate a noului Venga - spaţiul interior generos. Este caracteristica de care te bucuri cel mai mult, atât ca pasager, cât şi ca şofer. Este calitatea care face din Venga un model extrem de interesant, mai ales pe vremuri de criză.
Kia Venga 1,4 DSL Motion 90 CP
0-100 km/h (s) 14,5Viteza maximă (km/h) 167L/l/h (mm)4.585/1.750/1.615Ampatament (mm)2.615Portbagaj (litri)570Masă proprie (kg)1.370Combustibil diesel Euro 5Cilindree (cmc) 1.396Putere (CP/rpm)90/4.000Cuplu (Nm/rpm)220/1.750-2.750Consum u/e/m 5,6/4,3/4,7Emisii CO2 (g/km)124Cutie de viteze şase trepte
"+" - uri
* Consum bun de combustibil în special la diesel* Spaţiu interior şi portbagaj generoase* Echipare standard bogată
"-" - uri
* Calitatea materialelor plastice* Anumite detalii de asamblare* Dieselul zgomotos în sarcină