Pasajul Basarab, mai scump cu 63 de milioane de euro
Cea mai mare construcţie din Capitală de după 1990, Pasajul suprateran de la Basarab, înghite şi mai mulţi bani publici. Consilierii generali ai Capitalei au aprobat aseară suplimentarea costurilor de realizare cu 63,4 milioane de euro.
Decizia a fost luată pentru realizarea unor lucrări care nu au fost prevăzute iniţial în contract. Potrivit specialiştilor Primăriei Capitalei, aceşti bani se vor cheltui pentru realizarea unei benzi rulante (ca la intrarea în supermarketuri sau precum cea de la Aeroportul Henri Coandă) pentru preluarea călătorilor din staţia de tramvai de pe pod şi transportarea acestora la peronul Gării de Nord.
Mai mult, constructorii au realizat că au nevoie de un beton mai bun, că trebuie să schimbe calculele pentru realizarea podului hobanat şi că trebuie să devieze alte reţele de utilităţi în zona pasajului. Costurile de realizare a pasajului au crescut, aşadar, de la 234,4 milioane de euro, la 297,8 milioane de euro. Pasajul va avea o lungime totală de 1.900 de metri şi va realiza legătura rutieră între Bd. Nicolae Titulescu, Şos. Orhideelor, Podul Grozăveşti, Bd. Vasile Milea şi Şos.Grozăveşti.