Poluare masivă la locul deraierii
Şeful Comisariatului Regional al Gărzii de Mediu Cluj, Mihaela Rozor, spune că este vorba de o poluare masivă. "A fost o poluare a solului şi, posibil, a apei, deoarece în zonă este şi un pârâu şi va trebui să vedem dacă a fost afectat. Până nu se stabileşte exact cauza accidentului feroviar, nu putem stabili cine este poluatorul, care, oricum, va trebui să plătească şi să aducă terenul la starea iniţială pe cheltuiala sa", a declarat aceasta.Şeful Gărzii de Mediu Cluj a menţionat că în vagoanele căzute în râpă se aflau 480 de tone de motorină şi că nu este cunoscută cu exactitate cantitatea scursă şi nici adâncimea la care a ajuns produsul, dar se estimează că au ajuns în sol între 250 şi 300 de tone de combustibil.
Circulaţia feroviară pe relaţia Cluj-Napoca - Câmpia-Turzii a fost oprită după ce trenul încărcat cu produse petroliere a deraiat, luni după-amiază, în jurul orei 16.50, la intrarea într-un tunel dintre localităţile Boju şi Valea Florilor, într-o zonă greu accesibilă, şapte dintre vagoane ajungând într-o râpă. Trenul aparţine firmei Unifertrans şi transporta motorină şi benzină la un depozit Lukoil din Cluj-Napoca, fiecare vagon fiind încărcat cu o cantitate cuprinsă între 50 şi 55 de tone de produse petroliere. Un număr de 29 din cele 36 de vagoane ale garniturii erau încărcate cu motorină, iar restul de şapte cu benzină.