«Primesc factură Cosmote, deşi n-am telefon la ei»
La capitolul fraude, românii sunt campioni. Anca H., o cititoare Click!, se zbate de câteva săptămâni bune să rezolve un caz pe care-l consideră comic, dacă n-ar însemna o pagubă de peste 600 de lei.
Deşi s-a mutat de la părinţi de câţiva ani, şi-a schimbat numele - pentru că s-a căsătorit, şi nu a avut niciodată telefon la Cosmote, Anca primeşte începând din decembrie 2010 o factură de la această societate, pe numele şi cu CNP-ul ei.
Iar factura se „îngraşă" lunar şi adună, zilnic, penalizări.
„Acum vreo trei luni, am fost anunţată de tatăl meu că am primit o factură de la Cosmote. I-am zis că nu am avut niciodată număr de mobil la această companie. Iniţial, am trecut cu vederea, crezând că e doar o eroare. Deşi era numele meu trecut pe factură, adresa nu era întocmai cu cea reală. De fapt, e o combinaţie între adresa mea veche - cea la care a şi ajuns factura-fantomă - şi cea nouă. Între timp mi-am schimbat domiciliul şi numele din buletin.
Însă CNP-ul este unic şi, după ce am verificat la Cosmote, mi s-a spus că am făcut contract cu ei. Figurează CNP-ul meu în baza lor de date. Însă nu este adevărat. Altcineva a avut acces la datele mele şi a făcut contractul acela fals pe numele meu. Acum, Cosmote mă plimbă cu vorba şi îmi rătăcesc sesizările. Între timp, suma care trebuie plătită pe acea factură a ajuns la 600 de lei", ne explică revoltată păgubita.
Bucureşteanca a făcut plângere şi la OPC, şi la Poliţie pentru ca această încurcătură să se rezolve.
Nu răspundeţi falşilor operatori de telefonie!
Odată cu răspândirea celularelor s-au înmulţit şi escrocii.
Autorităţile ne recomandă să avem grijă la ce mesaje şi apeluri răspundem, pentru că s-ar putea să ne trezim cu facturi uriaşe. Hoţii acţionează, mai nou, cam aşa: eşti sunat de cineva care se dă drept operator la Cosmote, Orange sau Vodafone.
Îţi spune că e ceva în neregulă cu factura ta şi te roagă să tastezi un cod de cifre, 09#. Dacă ai făcut asta, îi încarci cartela respectivului cu 300 de euro! Cel mai bine e să închei imediat convorbirea. De asemenea, dacă primiţi un mesaj să apelaţi numărul 06 07 74 52 41, nu faceţi acest lucru, pentru că factura dumneavoastră va fi foarte mare.