Salonul de la Geneva: Maşinile astea merg sau zboară?

Ultima actualizare:
simeon stalpnicul png

Autoturisme cu aripi, “maşini-rachetă”, “bolizi” ceva mai mari decât un motor, sau autovehicule propulsate cu ajutorul panourilor solare.

Sunt doar câteva dintre ciudăţeniile care au fost prezentate în premieră mondială la celebrul Salon Auto de la Geneva. Multe dintre vehicule sunt prototip, dar toate au şase mari să devină maşinile viitorului.

Pandion, de la Bertone

Iată vedete la salonului de la Geneva. Designul inedit atrage atenţia prin liniile îndrăzneţe, în formă de lacrimă, dar mai ales datorită uşilor care se deschid precum aripile unui vultur.

Are un motor V8 de 4,7 litri, care dezvoltă o putere suficientă pentru a transforma bolidul într-o adevărată rachetă: flăcările care ies în spatele maşinii dau un plus de farmec bijuteriei pe patru roţi.

Honda 3 RC

Este un vehicul pe trei roţi, pentru o singură persoană, ideal pentru traficul aglomerat din mediul urban.

simeon stalpnicul png

Motorul, cu zero emisii de noxe, este amplasat în partea inferioară a şasiului, pentru un plus de stabilitate. Plafonul rabatabil îl fereşte pe şofer de intemperii.

Smera

O altă atracţie a salonului auto de la Geneva. Este atât de mic, încât cu greu reuşeşti să pătrunzi confortabil la bord, dar, în schimb, este economic şi performant.

simeon stalpnicul png

V-aţi imagina că o astfel de maşinuţă este capabilă să ruleze cu 113 km/h, şi asta fără să se răstoarne?

Giugiaro Frazer

Este considerată una dintre cele mai rapide autoturisme-hibrid din lume, cu un design absolul spectaculos. Sub capota prototipului se află un motor V6 pe benzină şi două propulsoare electrice.

simeon stalpnicul png

Motorul clasic împinge puterea către puntea faţă, iar fiecare dintre celelalte două propulsoare electrice acţionează pe câte o roată a punţii spate.

Elmar

V-ar plăcea o maşină care arată ca o caracatiţă cu patru picioare, fără uşi şi fără acoperiş? Există, se numeşte Elmar şi promite că va deveni în scurt timp "o nouă epocă în lumea auto".

simeon stalpnicul png

Motorul electric oferă o autonomie de câteva sute de kilometri, iar emisiile de noxe sunt zero!

Jurassic Trike

Jurassic Trike reuşeşte performanţa unui consum de doar 1,2 kWh/100 km. Cum? Simplu, cu ajutorul panoului solar montat deasupra vehiculului dar şi datorită... pedalelor.

simeon stalpnicul png

Acestea încarcă o baterie, amplasată în spatele "titicarului", care vă oferă destulă "putere" să jonglaţi liniştiţi printre maşinile din trafic.

Citeşte şi:

Bugatti, vândut la Geneva cu 2,5 milioane de dolari

Maşina de oraş se reinventeaza. Devine premium - FOTO

Imagini de la Geneva surprinse înaintea deschiderii oficiale - FOTO

Iată primul Ferrari Hibrid, prezentat la Geneva - FOTO

Prototipurile de la Geneva, mașinile de succes ale următorilor ani

Iată premierele Salonului Auto de la Geneva 2010 - FOTO / VIDEO

Hibrid SAM

Hibrid SAM cântăreşte 550 de kg şi este pus în mişcare de un propulsor electric de 12 kwh. Arhisuficient! Maşina are o autonomie de 150 km, la o viteză constantă de 80 km/h.

simeon stalpnicul png

Nici gropile din carosabil nu sunt o problemă pentru micuţul SAM. Garda la sol este înaltă, supensiile de calitate şi anvelopele off-road.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
horoscop 4 august jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
manastirea caraiman jpg
Pensionari discută cu reprezentanții presei și oficialii Caselor de Pensii de care aparțin privind recalcularea pensiei, în București. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
presedinte1 jpg
Centru sortare numarare RetuRO (2) jpg
satul Polovragi jpg
jais flight jpg
maxresdefault jpg
Loto. Sursa foto: Impact.ro
image
actualitate.net
image
actualitate.net