Salonul de la Geneva: Maşinile astea merg sau zboară?
Autoturisme cu aripi, “maşini-rachetă”, “bolizi” ceva mai mari decât un motor, sau autovehicule propulsate cu ajutorul panourilor solare.
Sunt doar câteva dintre ciudăţeniile care au fost prezentate în premieră mondială la celebrul Salon Auto de la Geneva. Multe dintre vehicule sunt prototip, dar toate au şase mari să devină maşinile viitorului.
Pandion, de la Bertone
Iată vedete la salonului de la Geneva. Designul inedit atrage atenţia prin liniile îndrăzneţe, în formă de lacrimă, dar mai ales datorită uşilor care se deschid precum aripile unui vultur.
Are un motor V8 de 4,7 litri, care dezvoltă o putere suficientă pentru a transforma bolidul într-o adevărată rachetă: flăcările care ies în spatele maşinii dau un plus de farmec bijuteriei pe patru roţi.
Honda 3 RC
Este un vehicul pe trei roţi, pentru o singură persoană, ideal pentru traficul aglomerat din mediul urban.
Motorul, cu zero emisii de noxe, este amplasat în partea inferioară a şasiului, pentru un plus de stabilitate. Plafonul rabatabil îl fereşte pe şofer de intemperii.
Smera
O altă atracţie a salonului auto de la Geneva. Este atât de mic, încât cu greu reuşeşti să pătrunzi confortabil la bord, dar, în schimb, este economic şi performant.
V-aţi imagina că o astfel de maşinuţă este capabilă să ruleze cu 113 km/h, şi asta fără să se răstoarne?
Giugiaro Frazer
Este considerată una dintre cele mai rapide autoturisme-hibrid din lume, cu un design absolul spectaculos. Sub capota prototipului se află un motor V6 pe benzină şi două propulsoare electrice.
Motorul clasic împinge puterea către puntea faţă, iar fiecare dintre celelalte două propulsoare electrice acţionează pe câte o roată a punţii spate.
Elmar
V-ar plăcea o maşină care arată ca o caracatiţă cu patru picioare, fără uşi şi fără acoperiş? Există, se numeşte Elmar şi promite că va deveni în scurt timp "o nouă epocă în lumea auto".
Motorul electric oferă o autonomie de câteva sute de kilometri, iar emisiile de noxe sunt zero!
Jurassic Trike
Jurassic Trike reuşeşte performanţa unui consum de doar 1,2 kWh/100 km. Cum? Simplu, cu ajutorul panoului solar montat deasupra vehiculului dar şi datorită... pedalelor.
Acestea încarcă o baterie, amplasată în spatele "titicarului", care vă oferă destulă "putere" să jonglaţi liniştiţi printre maşinile din trafic.
Citeşte şi:
Bugatti, vândut la Geneva cu 2,5 milioane de dolari
Maşina de oraş se reinventeaza. Devine premium - FOTO
Imagini de la Geneva surprinse înaintea deschiderii oficiale - FOTO
Iată primul Ferrari Hibrid, prezentat la Geneva - FOTO
Prototipurile de la Geneva, mașinile de succes ale următorilor ani
Iată premierele Salonului Auto de la Geneva 2010 - FOTO / VIDEO
Hibrid SAM
Hibrid SAM cântăreşte 550 de kg şi este pus în mişcare de un propulsor electric de 12 kwh. Arhisuficient! Maşina are o autonomie de 150 km, la o viteză constantă de 80 km/h.
Nici gropile din carosabil nu sunt o problemă pentru micuţul SAM. Garda la sol este înaltă, supensiile de calitate şi anvelopele off-road.