12 beneficii pentru sănătate ale consumului de Zucchini. Îți îmbunătățește vederea și te ține departe de cancer

Ultima actualizare:

Zucchini conține mulți nutrienți. Ca urmare, includerea acestuia în dieta dumneavoastră poate avea o varietate de beneficii pentru sănătate. Deși este adesea considerat o legumă, este clasificat botanic ca un fruct.

Zucchini este incredibil de versatil și poate fi consumat crud sau fiert. Foto: Click.
Zucchini este incredibil de versatil și poate fi consumat crud sau fiert. Foto: Click.

Zucchini a fost folosit în medicina populară pentru a trata răceala, durerile și diverse afecțiuni de sănătate. Cu toate acestea, nu toate utilizările sale sunt susținute de știință.

Iată 12 beneficii bazate pe dovezi ale dovleceilor:

1. Bogat în mulți nutrienți

Zucchini este bogat în mai multe vitamine, minerale și alți compuși benefici ai plantelor. O cană (223 de grame) de zucchini fiert oferă:

Calorii: 17
Proteine: 1 gram
Grăsime: mai puțin de 1 gram
Carbohidrați: 3 grame
Zahăr: 1 gram
Fibre: 1 gram
Vitamina A: 40% din aportul zilnic de referință (RDI)
Mangan: 16% din CDI
Vitamina C: 14% din RDI
Potasiu: 13% din RDI
Magneziu: 10% din RDI
Vitamina K: 9% din RDI
Folat: 8% din RDI
Cupru: 8% din CDI
Fosfor: 7% din RDI
Vitamina B6: 7% din RDI
Tiamina: 5% din RDI

De asemenea, conține cantități mici de fier, calciu, zinc și alte câteva vitamine B. În special, conținutul său amplu de vitamina A vă poate susține vederea și sistemul imunitar. Zuccchini crud oferă un profil nutrițional similar cu cel gătit, dar cu mai puțină vitamina A și mai multă vitamina C, un nutrient care tinde să fie redus prin gătit.

2. Bogat în antioxidanți

Zucchini este, de asemenea, bogat în antioxidanți. Antioxidanții sunt compuși vegetali benefici care vă ajută să vă protejați corpul de daunele provocate de radicalii liberi.

Acestea vă pot aduce beneficii ochilor, pielii și inimii, precum și oferă o anumită protecție împotriva anumitor tipuri de cancer, cum ar fi cancerul de prostată. Cercetările indică faptul că pielea plantei găzduiește cele mai ridicate niveluri de antioxidanți. Dovleceii galbeni pot conține niveluri puțin mai mari decât cei de culoare verde deschis.

3. Contribuie la o digestie sănătoasă

Dovlecelul poate promova o digestie sănătoasă în mai multe moduri. Pentru început, este bogat în apă, care poate înmuia scaunele. Acest lucru vă reduce șansele de constipație.

Dovlecelul conține și fibre solubile și insolubile. Fibrele insolubile adaugă volum scaunelor și ajută alimentele să se deplaseze mai ușor prin intestin, reducând și mai mult riscul de constipație.  Între timp, fibrele solubile hrănesc bacteriile benefice care trăiesc în intestinul tău. La rândul lor, aceste bacterii prietenoase produc acizi grași cu lanț scurt (SCFA) care hrănesc celulele intestinale.

În plus, SCFA pot ajuta la reducerea inflamației și a simptomelor anumitor afecțiuni intestinale, cum ar fi sindromul intestinului iritabil (IBS), boala Crohn și colita ulceroasă.

4. Poate reduce nivelul de zahăr din sânge

Zuccchini poate ajuta la scăderea nivelului de zahăr din sânge la persoanele cu diabet zaharat de tip 2. La 3 grame de carbohidrați pe ceașcă gătită (232 de grame), dovlecelul oferă o alternativă excelentă cu conținut scăzut de carbohidrați la paste pentru cei care doresc să reducă aportul de carbohidrați. 

Dietele sărace în carbohidrați pot scădea semnificativ nivelul zahărului din sânge și al insulinei, ambele putând menține nivelul zahărului din sânge stabil și pot reduce nevoia de medicamente la persoanele cu diabet zaharat de tip 2.

În plus, fibrele din Zucchini ajută la stabilizarea zahărului din sânge, prevenind creșterea nivelului după mese. Dietele bogate în fibre din fructe și legume – inclusiv zucchini – sunt în mod constant legate de un risc mai scăzut de diabet de tip 2.

Fibrele găsite în zucchini pot ajuta, de asemenea, la creșterea sensibilității la insulină, ceea ce poate ajuta și la stabilizarea zahărului din sânge., scriu cei de la Healthline.

5. Poate îmbunătăți sănătatea inimii

Zucchini poate contribui, de asemenea, la sănătatea inimii. Conținutul său ridicat de fibre poate fi în mare parte responsabil. Studiile observaționale arată că persoanele care mănâncă mai multe fibre au un risc mai mic de boli de inimă.

Pectina, un tip de fibre solubile găsite în dovlecel, pare deosebit de eficientă în reducerea nivelurilor de colesterol LDL total și „rău”.

Într-o revizuire a 67 de studii, consumul a 2-10 grame de fibre solubile pe zi timp de aproximativ 1-2 luni a redus, în medie, colesterolul total cu 1,7 mg/dl și colesterolul „rău” LDL cu 2,2 mg/dl.

Dovlecelul este, de asemenea, bogat în potasiu, care poate ajuta la reducerea hipertensiunii arteriale prin dilatarea vaselor de sânge. Tensiunea arterială mai sănătoasă este legată de un risc mai scăzut de boli de inimă și accident vascular cerebral.

În plus, dietele bogate în carotenoide – găsite la fel și în zucchini – par deosebit de protectoare împotriva bolilor de inimă.

6. Poate să vă întărească vederea

Adăugarea de zucchinu în dieta dumneavoastră vă poate ajuta vederea. Acest lucru se datorează parțial pentru că zucchini sunt bogati în vitamina C și beta-caroten - doi nutrienți importanți pentru sănătatea ochilor.

Zucchini conține, de asemenea, antioxidanții luteină și zeaxantina. Cercetările arată că acești antioxidanți se pot acumula în retină, îmbunătățindu-ți vederea și reducând riscul de boli oculare legate de vârstă.

Aceasta poate include un risc mai mic de degenerescență maculară, care este principala cauză a pierderii ireversibile a vederii la adulții în vârstă. În plus, dietele bogate în luteină și zeaxantină vă pot reduce probabilitatea de a dezvolta cataracte, o tulburare a cristalinului care poate duce la o vedere slabă.

7. Poate ajuta la pierderea în greutate

Consumul regulat de zucchini vă poate ajuta să pierdeți în greutate. Acesta este bogat în apă și are o densitate calorică scăzută, ceea ce vă poate ajuta să vă simțiți. Conținutul său de fibre poate reduce, de asemenea, foamea și vă poate menține apetitul la distanță.

Mai mult, studiile leagă în mod constant consumul ridicat de fructe și legume cu pierderea în greutate și o rată mai lentă a creșterii în greutate în timp.

În plus, consumul de legume fără amidon, verde închis sau galben – cu profiluri nutriționale similare cu dovlecelul – pare deosebit de benefic pentru pierderea în greutate.

8–11. Alte beneficii potențiale

Zucchini poate oferi unele beneficii suplimentare. Cele mai bine cercetate includ:

Sănătatea oaselor. Dovlecelul este bogat în antioxidanți luteină și zeaxantină, precum și vitamina K și magneziu, toate acestea pot ajuta la întărirea oaselor.

Efectele anticancerigene. Studiile pe eprubetă și pe animale indică faptul că extractele de dovlecel pot ajuta la uciderea sau limitarea creșterii anumitor celule canceroase. Cu toate acestea, este nevoie de cercetare umană.

O prostată sănătoasă. Cercetările pe animale arată că extractele din semințe de dovlecel pot ajuta la limitarea hiperplaziei de prostată, o mărire a prostatei care provoacă de obicei dificultăți urinare și sexuale la bărbații în vârstă..

Funcția tiroidiană. Testele efectuate la șobolani arată că extractele din coajă de dovlecel pot ajuta la menținerea stabilă a nivelului hormonilor tiroidieni. 

12. Ușor de adăugat la dieta ta

Zucchini este incredibil de versatil și poate fi consumat crud sau fiert. Așadar, zucchini este un dovleac versatil, bogat în vitamine, minerale și compuși vegetali, scriu cei de la sfatnaturist.ro. Poate oferi mai multe beneficii pentru sănătate, de la o digestie îmbunătățită la un risc mai mic de boli de inimă. Zucchini vă poate ajuta oasele, tiroida și prostata.

image
image
image
image
image
image
corp uman freepik jpg
bani jpg
portofel cu bani pixabay jpg
Litoral
ploaie jpg
bani jpg