Cele mai bune remedii pentru sughiț. Ce să faci ca să scapi rapid de problemă

Deși sughițul dispare de obicei de la sine în câteva minute, acesta poate fi enervant și poate interfera cu mâncarea și vorbirea.

Remedii pentru sughiț
Remedii pentru sughiț

Există nenumărate trucuri pe care oamenii le folosesc pentru a scăpa de sughiț, de la respirația într-o pungă de hârtie, până la consumul unei linguri de zahăr. Dar ce remedii funcționează de fapt?

Nu există multe studii care să evalueze eficacitatea diferitelor remedii pentru sughiț. Cu toate acestea, multe dintre ele sunt susținute de secole de dovezi anecdotice. În plus, unele dintre cele mai populare remedii îți stimulează nervii vagi sau frenici, care sunt conectați la diafragmă.

Citiți mai departe pentru a afla despre cele mai populare și eficiente modalități de a scăpa de sughiț.

Cauze

Sughitul apare atunci când diafragma începe să crească involuntar. Diafragma este un mușchi mare care vă ajută să inspirați și să expirați. Când are spasme, inspiri brusc, iar corzile vocale se închid, ceea ce provoacă un sunet distinctiv. În cele mai multe cazuri, ele vin și pleacă repede. Factorii stilului de viață care pot provoca sughiț includ:

- mănânci prea mult sau prea repede,

- băuturi carbogazoase,

- mâncăruri picante,

- fiind stresat sau entuziasmat emotional

- consumul de alcool

- fiind expus la schimbări rapide de temperature.

Cum scăpați de sughiț

Aceste sfaturi sunt destinate unor crize scurte de sughiț. Dacă aveți sughiț cronic care durează mai mult de 48 de ore, discutați cu medicul dumneavoastră. Acesta poate fi un semn al unei afecțiuni de bază care necesită tratament.

Tehnici de respirație și postură

Uneori, o schimbare a respirației sau a posturii vă poate relaxa diafragma.

Practicați respirația măsurată. Perturbați sistemul respirator cu o respirație lentă și măsurată. Inspirați numărând până la cinci și expirați numărând până la cinci.

Tine-ti respiratia. Inspirați o înghițitură mare de aer și țineți-l timp de aproximativ 10 până la 20 de secunde, apoi expirați încet. Repetați după cum este necesar.

Respirați într-o pungă de hârtie. Puneți o pungă de hârtie peste gură și nas. Inspirați și expirați încet, dezumflați și umflați punga. Nu folosiți niciodată o pungă de plastic.

Îmbrățișează-ți genunchii. Așezați-vă într-un loc confortabil. Du-ți genunchii la piept și aplecă-te înainte. Acest lucru comprimă și pieptul punând presiune pe diafragmă.

Folosește manevra Valsalva. Pentru a face această manevră, încercați să expirați în timp ce vă ciupiți nasul și ținând gura închisă.

Puncte de presiune

Punctele de presiune sunt zone ale corpului care sunt deosebit de sensibile la presiune. Aplicarea unei presiuni asupra acestor puncte cu mâinile poate ajuta la relaxarea diafragmei sau la stimularea nervilor vagi sau frenici.

Trageți-vă de limbă. Tragerea de limbă stimulează nervii și mușchii gâtului. Prinde-ți vârful limbii și trage-l ușor înainte o dată sau de două ori.

Strângeți-vă nasul. Masează-ți ușor artera carotidă. Aveți o arteră carotidă de ambele părți ale gâtului. Este ceea ce simți când îți verifici pulsul atingându-ți gâtul. Întindeți-vă, întoarceți-vă capul la stânga și masați artera din partea dreaptă într-o mișcare circulară timp de 5 până la 10 secunde.

Lucruri de mâncat sau de băut

Mâncatul anumitor lucruri sau schimbarea modului în care bei poate ajuta, de asemenea, la stimularea nervilor vagi sau frenici.

Beți apă cu gheață. Sorbirea lent de apă rece poate ajuta la stimularea nervului vag.

Sugeți un cub de gheață. Sugeți cubul de gheață timp de câteva minute, apoi înghițiți-l odată ce se micșorează la o dimensiune rezonabilă.

Beți apă din partea „greșită” a paharului.

Măncați niște zahăr. Puneți un praf de zahăr granulat pe limbă și lăsați-l să stea timp de 5 până la 10 secunde, apoi înghițiți.

Sugeți o lămâie. Unii oameni adaugă puțină sare la o felie de lămâie. Clătiți-vă gura cu apă pentru a vă proteja dinții de acidul citric.

Pune o picătură de oțet pe limbă.

Alte remedii

Alte câteva remedii pe care le puteți încerca includ gargara cu apă sau adulmecarea sărurilor mirositoare.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
nucleu terra
image
image
image
image
image
image
casa-locuinta-credit-imobiliare-cheie
delta jiului1 jpg
rsz legume   shutterstock jpg
Bustul Luizei Zavloschi în fața școlii din satul Buda, în Paul Zahariuc, „Comuna Oșești - File de istorie vasluiana”, Iași, Editura PIM, 2019.
piscina strand depositphotos1 jpg
elev examen jpg
gandac 3 jpeg
insula lord howe captura video jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net