Totul despre oboseala oculară. Sănătatea ochilor joacă un rol crucial în calitatea vieţii

Sănătatea ochilor joacă un rol crucial în calitatea vieţii, astfel că este esenţial să ai grijă la protecţia lor. Examenele regulate şi obiceiurile de viaţă sănătoase te vor ajuta să nu ajungi în cazul în care ochii sunt obosiți. 

Oboseala ochilor jpg

Oboseala oculară (astenopia) este mai degrabă un simptom şi nu o afecţiune a ochilor şi apare atunci când ochii obosesc, pur şi simplu, de pe urma faptului că sunt folosiţi intens. Fie că ai condus maşina pe o perioadă lungă de timp, că ai citit multe ore sau că ai lucrat în faţa ecranului calculatorului, folosirea exceesivă a ochilor provoacă un disconfort. Poţi spune că suferi de oboseala oculară.

Simptome frecvente

Simptomele cele mai frecvente ale oboselii oculare includ durerile de cap şi durerea în apropierea sau în spatele sprâncenelor. De asemenea, simţi că îţi vine să îţi odihneşti ochii pentru că ai o senzaţie sporită de disconfort în zonă. Mai ales dacă lucrezi perioade lungi de timp în faţa ecranului unui calculator, vei simţi că această activitate îţi provoacă dorinţa de a te freca la ochi sau de a-i închide pentru a-i odihni. Mai poţi dezvolta şi mâncărimi ale ochilor şi îţi va fi mai dificil să te concentrezi la ceea ce faci. Alte simptome asociate cu oboseala oculară sunt: vederea înceţoşată, faptul că ocazional vezi dublu, usturimile. 

Remedii 

  • Suplimentele cu luteină şi zeaxantină te pot ajuta să calmezi simptomele, aşa că medicul oftalmolog îţi va recomanda dozele şi despre cât de des ar trebui să le iei, mai ales dacă lucrezi multe ore în faţa calculatorului. După 6 luni de administrare, se observă îmbunătăţiri semnificative în ceea ce priveşte performanţa vizuală, oboseala oculară, performanţa vizuală în condiţii cu lumină puternică şi îmbunătăţirea calităţii somnului.
  • Încearcă să iei pauze regulate de la folosirea dispozitivelor electronice (tabletă, laptop, computer) şi de la citit şi să priveşti în faţa ta la 10 metri sau mai mult pentru jumătate de minut.
  • Încearcă să te uiţi în laterale. Ia pauză de la ce faci câteva minute pentru a te concentra pe obiectele situate în câmpul vizual periferic. 
  • Fă exerciţii dese de clipit. Acest reflex induce relaxarea muşchilor ochilor şi lubrifiază globul ocular, mai ales dacă porţi lentile de contact. Dacă te confrunţi cu uscăciunea oculară pentru că nu clipeşti suficient de des, medicul oftalmolog îţi poate prescrie lacrimi artificiale.
  • Medicul oftalmolog îţi poate recomanda şi unele tratamente non-farmacologice, cum ar fi un curs de yoga, tehnici de respiraţie, exerciţii pentru articulaţii sănătoase, exerciţii pentru o vedere mai bună (cum ar fi să priveşti la distanţă şi să clipeşti preţ de câteva secunde) şi alte tehnici de relaxare.
  • Obişnuieşte-te să consumi alimente care conţin vitamine şi antioxidanţi: morcovi, legume frunzoase, legume crucifere, fructe citrice, cartofi dulci, fasole verde, ouă, fructe de pădure, papaya, mango, kiwi, pepene galben, guava, porumb, ardei gras roşu, mazăre, scrie doc.ro.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Hotel Ambasador Bucuresti FOTO Shutterstock
image
image
image
image
image
image
index webp
1 minestrone jpg jpeg
caroline jpg
costel corduneanu jpg
azienda agricola 1200 690x362 jpg
gradina jpg
Krystyna Skarbek jpg
daci romani jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net