Săturaţi-vă de ciocolată în următorii ani! Ar putea deveni scumpă ca aurul
„Peste 20 de ani, ciocolata va fi un fel de caviar. Va deveni atât de rară şi atât de scumpă, încât cetăţeanul obişnuit nu îşi va mai permite să o cumpere", afirmă publicaţia The New Zeeland Herald.
Tot necazul se trage de la fermierii din ţările mari producătoare de cacao. Ei nu primesc din partea guvernelor locale stimulente financiare pentru a reface plantaţiile de arbori de cacao, pe măsură ce aceştia mor de bătrâneţe.
Acţiunea de replantare presupune mutarea fermierilor într-o altă zonă de pădure. Aici vor aştepta până la cinci ani, până să obţină prima recoltă, notează Mediafax.
Copiii acestor fermieri africani, a căror speranţă de viaţă este de doar 56 de ani, preferă să îşi caute de lucru în zonele urbane şi refuză munca istovitoare de pe plantaţiile de cacao, care le aduce beneficii foarte mici.
foto - Arborele de cacao va deveni tot mai rar
„O altă problemă este aceea că acest produs concurează pentru spaţiul agricol cu alte produse, cum este uleiul de palmier, ce cunoaşte o cerere tot mai mare pe piaţa de biocarburanţi", a declarat un specialist în ecosistem.
„Consumul de ciocolată creşte într-un ritm mai mare decât cel al producţiei de cacao", a spus un expert în cacao.
Parcă pentru a agrava şi mai mult această situaţie, specialiştii afirmă că solurile din plantaţiile tradiţionale de cacao din Africa se degradează rapid.
„Producţia va scădea atât de mult în următorii 20 de ani, încât nu vom mai vedea niciun baton de ciocolată în automatele de gustări - decât, poate, dacă ele vor fi făcute din roşcove în loc de ciocolată", a declarat ciocolatierul londonez Marc Demarquette.
Există şi alte voci, însă, care afirmă că iubitorii de ciocolată vor "salva" de la dispariţie industria ciocolatei acceptând să plătească în viitor un preţ oricât de mare pentru desertul lor preferat.
Un purtător de cuvânt al celebrului producător de ciocolată Cadbury a declarat la rândul său că o eventuală penurie pentru acest produs ar putea fi evitată în viitor cu ajutorul unor iniţiative promovate de Organizaţia Mondială a Comerţului.