Dieta mediteraneană reduce riscul apariţei bolii Parkinson

Dieta mediteraneană reduce riscul apariţei bolii Parkinson

Ultima actualizare:
1 2 jpg jpeg

Oamenii de ştiinţă sunt de părere că unele alimente au efect protector asupra organismului, având în vedere că boala apare atunci când celulele sunt supuse unui proces numit stres oxidativ.

Acest lucru are loc în special atunci când substanţele nocive intră în organism, prin dieta săracă, şi atacă celule sănătoase. În schimb, fructele, legumele şi peştele ridică nivelul de antioxidanţi, lucru care poate bloca acestă etapă.

,,Toate vitaminele şi mineralele pe care aduc fructele şi legumele organismului pot fi asociate cu riscul redus de apariţia a Parkinsonului”, spune cercetătorii.

Pentru cel mai recent studiu, oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Tokyo au evaluat obiceiurile alimentare a 249 de persoane diagnosticate cu Parkinson, pe care le-au comparat cu cele a 368 de persoane sănătoase.

Ulterior au împărţit alimenentele în trei categorii: ,,Sănătoase” (legume, furcte, peşte, ciuperci), ,,Occidentale” (carne roşie şi alimente bogate în grăsimi) şi ,,Light” (din primele două).

Rezultatele cercetării, publicate în Jurnalul European de Neurologie, au arătat că persoanele care aveau o dietă ,,Sănătoasă” erau şi cele mai puţin predispuse Parkinsonului.



Parteneri

image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
mihaela bilic despre paine jpg
creier unsplash jpg
rutina de dus jpg
cum scapi de sughit jpeg
miros jpg
hepatita c 486755824 jpeg
grasime abdomen shutterstock jpeg
primul ajutor în caz de insolaţie jpeg
image
image